Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 
(Read 7329 times)
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Gospodar prstanov
Reply #15 - 06.11.2002 at 18:35:45
 
Sem si, jst, od kar te tkole virtualno poznam, želu slišat tvoje mnenje o sodobnih avtorjih, ki slikajo svet v podobah, kot bi ga slikali avtorji v predrazsvetljenski dobi, ko sta bla duša pa telo pojmovana skupaj in ko so bla čustva še enakopraven del duše in še niso bla pregnana/izgnana v telo, ki ga je blo treba podrejat intelektu. Če te prav razumem, je avtentičnost gospodraja prstanov dosežena z  detajli, ki niso stvar intelekta ampak domišljije, in da zgodba šepa  zarad stereotipnega prikazovanja  borbe dobrega in zla, ki jo v težnji po racionalni razlagi sveta vnaša naš intelekt tud skoz  religije. Dobro povedano, samo nisi definirov, kakšno vlogo ma pri tem jezik, ki ni po moje ni samo pomožno sredstvo za slikanje detajlov, ampak tud snov, iz katere so ti detali narejen. To se najbolj vid po poimenovanju porajin in lastnih imen, ta snov pa je po mojem iz isteg materiala, kot so 'budne sanje', in se po svojih lastnih zakonitostih tud obnaša.  Tolkienu ni blo treba lucidno sanjat pa pol teh podob iz sanj naknadno ubesedovat, on je tkal sanje iz besed samih.

Ime rože sem bral. Prikazuje zametke razsvetljenske mislenosti v 13. stoletju, ko je blo srednjeveško mračnjaštvo šele v vzponu. Je eco v detajle popisal temačno vzdušje, skoz katerega se že sveti ena lučka, ki posveti prezgodaj in se zato pozneje razplamti v nenadzorovan požar. Je eco tud men hkrat  potešu tako potrebo po  intelektualni razlagi duha tiste dobe kot po avtentični  domišljijski predstavitvi časa in prostora, zato sem jo prebral na dušek. Moram pa priznat, da gopspodarja prstanov spremljam samo prek reakcij mojih najstniški otrok, ki sta prebrala najprej tri knjige starega prevoda, zdaj bereta že drugo knjigo ta novega prevoda, vmes pa sta ene parkrat gledala tud un triurni film. Lotevam se brat gradišnikov prevod, ker on zame zakon že od alana forda pa trainspotinga, kjer je vsaj zame dokazal, da je beseda avtentičnejša od zgodbe.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Jst
Guest




Re: Gospodar prstanov
Reply #16 - 06.11.2002 at 23:04:55
 
Hi Titud,

Hm..., ce sem popolnoma odkrit nisem nikoli tako razmisljal o Tolkienovem svetu. Namrec, po tistih cca. 1200 str. se mi ni dalo vec poglabljati se v samo pisavo, crke itd., zgodovino tega sveta, genealogijo kraljestev, kraljev, je blo ze tko malce tu mač.

Drgac moram reci, da mi je tvoja teorija kar vsec, oz. se mi zdi mozna. Namrec npr. v Zahodni tradiciji so besede in z njimi povezani zvoki izredno pomembni. Prakticno vitalnega znacaja. Namrec, s na poseben nacin izgovorjenimi starodavnimi  imeni npr. angelov lahko dejansko dosezes trenutno povezavo s silami iz Custvenega plana, ki stojijo za temi angeli ali pa tudi demoni.
Npr. podobno znanje o zvoku imajo tudi nekatera afriska plemena, ko s dolgim, monotonim, ritmicnim dumdum-om spravijo plesalce v po nase ekstazo, oz. se njihova zavest skozi ferkvenco zvoka resonancno uskladi s ferkvenco sil Astralnega plana.

To so vedeli npr. tudi stari Judje. Njihova pisava npr. ne pozna samoglasnikov, zato so svoje najmocnejse formule vcasih tudi dokaj odkrito zapisovali. Najbolj znana je npr. IHVH. Samoglasniki manjkajo. Tako, da se prakticno ne ve, kaksna je pravilna izgovorjava te formule.

Seveda ne morem brez krscanstva. Doma imam izredno zanimivo bukvico srednjeveske koptske krscanske magije. Lahko recem, da so obredi v njej nasledili obrede starih Egipcanov. Druge razlage ni. Glavna razlika pa je, da namesto starih egipcanskih imen uporabljajo imena Jezusa Kristusa, device Marije, pa razlicnih vec ali manj krscanskih nadangelov, angelov in imena ostalih, ki pa so mi pogosto kar precej neznana, pa od SZ imen....
So pa ti obredi opisani precej podrobno. Nekateri so precej komplicirani, veliko je simbolov, pecatov in pa seveda zaklinjanj. Pri tem brez petja ne gre.

Tako je s zaklinjanjem in dolgo molitvijo obozevalec pripravil svojo psiho, nato pa s pravilnim klicanjem npr. ustreznih samoglasnikov se resonancno uskladil svoje telo s ferkvenco sil Svetega duha, ki jih je zelel kanalizirati preko svojega telesa s taksnim ali drugacnim namenom v Fizicni plan oz. Bozje kraljestvo To je npr. opisano tudi  takole: AAEEEIUIUIII... Jesus, Jesus... OEOEOE... itd., itd. Kako pravilno to izvesti je seveda drugo vprasanje.
Take stvari so za samouka precej nedosegljive.

Na videz smesno in precej neumno, samo stvari, ki jih ne razumemo in se nam zdijo neumne je se najbolje ignorirati.

Tko, Titud, v bistvu si dal na mizo precej zanimivo teorijo, ki bi jo bilo vsekakor dobro se malce bolj obdelati. Namrec, tvoja spodnja izjava se v bistvu sklada
s zgoraj povedanim. Pa sedaj niti ni pomembno ali je Tolkien to delal zavedno ali nezavedno. Zadeva ocitno deluje, kar dokazujejo prestevilni obozevalci, in to je tisto kar steje.

Titud said:
Tolkienu ni blo treba lucidno sanjat pa pol teh podob iz sanj naknadno ubesedovat, on je tkal sanje iz besed samih.



Lp
Jst
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Gospodar prstanov
Reply #17 - 07.11.2002 at 08:44:23
 
Upam, jst, da sem  te prov razumu in da te ne bom spelov stran od obelave te po moje  tud res zanimive teorije, če se skupaj s tabo  vprašam tole:

Če je možno, da je svet,  skreiran  iz besed, lahko prav tako avtentično sanjski kot je avtentičen sanjski svet, ki je skreiran iz  podob, a ni potem enako  avtentična izkušnja bralca, ki ga na sugestiji teh besed 'odnese' v ta svet?

Če je beseda sestavljena v bistvu iz iste snovi kot induvidualna sanjska podoba, to pomen,  da jo je človek šele naknadno uporabu za komunikacijsko orodje, podrejeno interesu intelekta. Če jo  očistiš te informativno/intelektualne/interesne  funkcije in izpostaviš samo njeno sugestivno komunikacijsko moč slikanja podob po lastnih zakonitostih tvorjenja, si tkorekoč neposredno noter. Intelekt je tle po moje  res en moteč dejavnik, ko hoče podobe povezat v en (ponavad dualističen) red, ampak po moje bi se dalo bit do konca dosleden in mentalni svet res avtentično zorganizirat po zakonitostih tvorjenja besed, preden se vanje vmeša intelekt s svojim namenom/interesom. Res da bralec ni kreator  na tak način kot avtor, ampak 'plagiator' pa po moje zarad tega tud ni in zato je po moje bralčeva izkušnja besede/zgodbe  pod zgoraj navedenimi pogoji  v principu lahko enako avtentična kot avtorjeva.  Prepogoj avtentičnosti doživetja bralca pa je vsekakor avtorjeva avtentičnost, zavedna ali nezavedna, to je tud  po moje osnova, iz katere je mogoče še marsikaj speljat.  
Back to top
« Last Edit: 07.11.2002 at 16:09:28 by titud »  
 
IP Logged
 
Devi
5
p
*****
Offline

ravno prav
Posts: 5471
Dolenjska
Gender: female
Re: Gospodar prstanov
Reply #18 - 07.11.2002 at 12:38:34
 
Sugestivnost besed, titud, je po moje večja, kot se je običajno sploh zavedamo.

Gape
Quote:
Človeški um ne more misliti v relativnih, čisto abstraktnih pojmih. Ne more. Resničnosti se ne da dojeti v pojmih čiste matematike: dojamemo jo lahko le s simboli.  

Vemo, da besede »bog« ni, toda besedo moramo uporabljati. Ta beseda je simbol. Vemo, da je beseda »bog« simbol, pojem, in ni dejansko bog, toda še naprej jo moramo uporabljati in to je paradoks: ko veste, da nekaj ni dejstvo, a ko tudi veste, da ni izmišljeno, da je nujnost, in to dejanska nujnost, potem morate simbol preseči. Potem morate iti onstran simbola in spoznati tudi tisto onstran.

A um ne more dojeti ničesar onstranskega. In um je edini instrument, ki ga imate. Vsak pojem mora priti do vas skozi um. Zato boste začutili simbol; postal bo resničen.

To, kako zelo je vrstni red, zvoki in določene besede sugestivno pa se lahko vidi direktno recimo tudi v simbolistični poeziji....kjer te pesem odpelje v drug svet, ki je pa tudi ni opisan, besede so samo vrata, hkrati pa ti jih odprejo (ampak svet zadaj je pa tvoj...če ga imaš)
Kvaliteta nekega romanopisca se kaže tudi v njegovi sposobnosti podajanja sugestij...zato je Dostojevski legenda, pa Douglas Adams, pa recimo Han Suyin...
najprej pa jih moraš imet,  je rekel Kogoj: kako boš dajal iz votlega in praznega?
Back to top
 

Nobena čarovnija ne more ničesar spremeniti v kaj drugega, tega ni; sprememba v predstavi v srcu čarovnije je spoznanje, ne ustvarjanje.&&(S. Palwick)
 
IP Logged
 
Nemesis
Guest




Re: Gospodar prstanov
Reply #19 - 07.11.2002 at 14:25:56
 
a_hero wrote on 06.11.2002 at 23:04:55:
To so vedeli npr. tudi stari Judje. Njihova pisava npr. ne pozna samoglasnikov, zato so svoje najmocnejse formule vcasih tudi dokaj odkrito zapisovali. Najbolj znana je npr. IHVH. Samoglasniki manjkajo. Tako, da se prakticno ne ve, kaksna je pravilna izgovorjava te formule.

Malo stran od gospodarja prstanov... pa do JHVH in tega, kaj je že vprašanje.

1. Človeško grlo ima kar nekaj omejitev, kar pomeni, da lahko med JHVH tlačimo končno in ne preveliko število fonemov, pa še ti naj bi bili nekako samoglasniški.
2. Število fonemov med elementi formule JHVH naj ne bi bilo prav zelo veliko, saj sicer zapis formule ne bi služil ničemur, razen morda prav ustvarjanju zmede.
3. Tudi stopenj intenzivnosti izgovorjave morda ni neskončno, ker bi jo bilo sicer zelo težko oz. praktično nemogoče zadeti.
4. Torej bi bilo mogoče v nekaj uricah eksperimentiranja z različnimi fonemi in glasnostjo odkrit kombinacijo, ki bo zavibrirala nevemkatere nivoje. Kar naj bi menda močno začutili.
5. Če boste probali, povejte, kakšni so bili rezultati, oz. kje je moj preveč racionalen oz. sistematičen pristop napačen.
6. Ali je vse to nesmisel, ali mora biti tudi za JHVH izpolnjen pogoj, da mora biti zadaj poseben sistem verovanj in prepričanj, da zadeva deluje, in da ne kreiramo iz votlega v prazno. Kar potem pomeni, da ima tokrat še najbolj prav Titud.

In zakaj tega ni še nihče sprobal, če vse kar je bilo napisanega pred tem drži?

Amen pod kamen in aleluja,

Nemesis
Back to top
 
 
IP Logged
 
N.
4
****
Offline


Posts: 342

Gender: female
Re: Gospodar prstanov
Reply #20 - 09.11.2002 at 18:20:35
 
Quote:
Ocitno ima knjiga neverjetno sposobnost vzbujanja domisljije.


Quote:
Poskrbel je naravnost za vse podrobnosti, da bi ja vsak najdel notri vse kar je potrebno.


Podrobnosti izključujejo uporabo domišljije.
Sem za to, da pisec oriše, bralec pa dodaja podrobnosti. Potem spodbuja domišljijo.  



Ne razumem, kako je lahko ta knjiga zanimiva za brati, ker je doooooooolllllllggggggggggoooooooooočaaaaaaaaaassssssssssnnnnnnnnnnnnnnnnnnnaaaa
aaaaaaaaaaaaaa.

A., če jo boš šel brati, jo boš bral tako, kot si zdaj prebral besedo dolgočasna.  Smiley
Vlekla se bo.  Smiley
Back to top
 
 
IP Logged
 
EvaZh
Ex Member




Re: Gospodar prstanov
Reply #21 - 09.11.2002 at 19:19:05
 
N. wrote on 09.11.2002 at 18:20:35:
Ne razumem, kako je lahko ta knjiga zanimiva za brati, ker je doooooooolllllllggggggggggoooooooooočaaaaaaaaaassssssssssnnnnnnnnnnnnnnnnnnnaaaa
aaaaaaaaaaaaaa.

A., če jo boš šel brati, jo boš bral tako, kot si zdaj prebral besedo dolgočasna.  Smiley
Vlekla se bo.  Smiley

Vidiš, pa tut tole tvojo besedo ni nujno prebrati dolgočasno, jest je nisem. Saj jeprav zanimivo, ker ne vem, kako se izgovori ggggggg  Grin
Back to top
 
 
IP Logged
 
Jst
Guest




Re: Gospodar prstanov
Reply #22 - 10.11.2002 at 22:26:18
 
Nemesis,

Ne vem, zakaj se spravis kritizirati, ne da bi vsaj dobro prebral kaj kritiziras. Prvo kot prvo ni JHVH ampak IHVH. Pa ocitno si preskocil tudi tale odstavek.

Jst said:
Na videz smesno in precej neumno, samo stvari, ki jih ne razumemo in se nam zdijo neumne je se najbolje ignorirati.

Ce ti je tolk mem pac ignoriraj. Cist simpl. Bodi ignorant. Sestavek ocitno itak ni bil tebi namenjen.


Samonekdo,

Jst said:
Ocitno ima knjiga neverjetno sposobnost vzbujanja domisljije.

Jst said:
Poskrbel je naravnost za vse podrobnosti, da bi ja vsak najdel notri vse kar je potrebno.

Samonekdo said:
Podrobnosti izključujejo uporabo domišljije.  
Sem za to, da pisec oriše, bralec pa dodaja podrobnosti. Potem spodbuja domišljijo.  

Se strinjam s tabo. Samo moras vedeti, da obstajata dve vrsti uporabe domisljije. Ena je vodena, druga pa, da tako recem lastno kreativna. Pri Gospodarju prstanov gre vsekakor za vodeno domisljijo, sicer se avtor nebi toliko spuscal v podrobnosti izdelave tega sveta. Ena glavnih posledic te vodene domisljije pa je zagotovo ta, da bralec dobesedno "pade" v knjigo. Jo npr. med branjem ne samo bere temvec tudi vizualno podozivlja, kot da bi se med branjem na njegovem mentalnem ekranu odvijal film, ki ga on gleda in ne bere. Tako se npr. izvaja tudi pasivno vodena popotovanja  po Astralnem planu. Te moci nimajo vse knjige. Npr. Harry Potter jo tud ocitno ma.
Sicer pa ocitno nate  ta knjiga pac ni imela tega vpliva vzbujanja domisljije, kar ne zdaj razumeti, kot da trdim, da ti nimas domisljije.


Lp





Back to top
 
 
IP Logged
 
Jst
Guest




Re: Gospodar prstanov
Reply #23 - 10.11.2002 at 22:52:15
 
Titud,

Hm…, res precej zanimivo tezo si postavil. Po moje bi morala startat iz the tvojih trditev.

Titud said:
Tolkienu ni blo treba lucidno sanjat pa pol teh podob iz sanj naknadno ubesedovat, on je tkal sanje iz besed samih.
Če je beseda sestavljena v bistvu iz iste snovi kot induvidualna sanjska podoba, to pomen, da jo je človek šele naknadno uporabu za komunikacijsko orodje, podrejeno interesu intelekta.

Sploh prva misel mi je zelo vsec. Vendar po mojem mnenju samo simbolicno odraza dejansko stanje. Namrec, podobno bi bilo trditi, da je jezik sestavljen iz iste snovi kot njegova abeceda. To je res, vendar samo deloma.

Namrec, beseda sledi misli, misel pa pripada mentalnemu planu. V tem smislu bi lahko tudi rekli, da je beseda materializacija misli, oz. fizicni odraz misli, ki sicer ne pripada Fizicnemu planu. Mentalni plan je obstajal vsekakor se dalec pred uporabo prvih besed, zato se dejansko strinjam s tabo, da je beseda rezultat intelekta, v evoluciji cloveka kreiranega sele kasneje, katerega glavni namen pa je predvsem ucinkovit popis in s tem tudi obvladovanje Fizicnega plana. Sama sposobnost kreiranja mentalnih slik, ne da bi jim sledile besede, kar tudi pripada Mentalnemu planu, nam tega obvladovanja Fizicnega plana v danasnjih razseznostih zagotovo ne omogoca. Tako bi lahko celo rekli, da beseda pripada Fizicnemu planu, kar mislim, da tudi je pravilno. Medtem ko sanjska podoba ne pripada Fizicnemu planu.

Zdej, individualna sanjska podoba je zagotovo lahko rezultat besede, pa potem lahko recemo da sta beseda in sanjska podoba analogno iz iste snovi, vendar pri tem ne smemo pozabiti na custveno komponento same sanjske podobe. Ce hocemo, da je sanjska podoba dinamicna in ne staticna, torej da ima moc v sebi, potem potrebuje gonilno silo, ki pa jo dobi v custvih. Custva so torej sila, ki omogoca dinamiko sanjski podobi ustvarjeni z mislijo. Misel sama po sebi je namrec inertna in staticna.

Sploh pa mislim, da kreacija sanjskih podob brez custvene komponente ni mogoca. Po mojem mnenju mora vedno biti v sami misli vsaj del custev, da sledi neki rezultat. Namrec, razlika je med sliko na mentalnem ekranu in sanjsko podobo. To je potrebno strogo lociti.

Vse to zgoraj ne pomeni da zanikam tvojo prvo trditev. Je pa res, da ce je ta snov vsaj deloma ista, moramo uporabiti pri tem zakon analogije in ne direktno razumevanje. Druga izjava glede naknadne uporabe besede itak ni sporna in se strinjam z njo.

Tudi na splosno v Zahodni tradiciji, kjer je bistvo ne obvladovanje temvec harmonizacija zivljenske sile v cloveku, je vedno kot nasprotni pol oz. opozicija misli neko custvo. In ko sta misel in custvo v popolni harmonizaciji, potem so nase besede dejansko enake dejanjem. S tem namrec nase besede dobijo neverjetno notranjo moc sugestivnosti in s tem lastno notranjo teznjo po lastnem udejanjenju na Fizicnem planu. Nase besede postanejo naraven kanal za izliv zivljenske sile iz Custvenega plana v Fizicni plan, oz. povedano s drugimi besedami materializacijo misli/custev.
To lahko v ozjem smislu opisem s primerom na relaciji hipnotizer - hipnotizirani. To je npr. tudi tista kreativnost o kateri je bilo na temu formu toliko govora tudi iz tvoje strani (ce sem te seveda pravilno razumel).

Titud, rad bi te opozoril na zgoraj tudi namenoma napacno uporabljeno terminologijo. Zgornji sestavek se nanasa zgolj na podrocje Custvenega oz. Astralnega plana znotraj katerega sta podrocji forme in sile. To sfero sile predstavljajo custva, sfero forme pa z umom ali tudi napacno receno intelektom ustvarjene oblike oz. slike o katerih je govora zgoraj. Te forme in sile pa lahko analogno povezemo s Mentalnim planom, ki je nad Custvenim, kjer so sfere forme in sile zopet podobno uravnotezene, vendar na drugacen nacin. Tako bi v bistvu zgoraj moral namesto Mentalni plan uporabljati izraz Umski plan, kot del Custvenega plana.

Lp
Jst
Back to top
 
 
IP Logged
 
lulika
Guest




Re: Gospodar prstanov
Reply #24 - 11.11.2002 at 22:13:30
 
zdravo pobi, sm na hitro preletel do konca threada in mam par iskric:

knjiga je zanimiva s tega stališča, ker ta tolkifen al kaj že je, naredi iz pravljičnega sveta eno teorijo. ko začneš ta pisanje konzumirat, ti postane jasno, od kje so doma palčki 8). to vleče, ker ti po možganih dejansko dela mostove med prej nepovezanimi koncepti / regijami.

jst, kar se hebrejskih formul tiče, bi najprej reku, de transliteracija iz stare hebrejščine v slovenščino verjetno ni tako popolna, da bi imelo smisel izpostavljati razliko med IHVH, JHUH... popolnoma se strinjam z nemezis glede teorije o perturberancijah svetih formul. sploh ne gre za besede oziroma foneme, ampak za koncepte v glavi, ki jih med "obredom" povezuješ kot tolkifen pravljične ideje v svoji bibliji. ti koncepti so v vsaki kulturi in pri vsakem človeku drugačni; nekatere stvari bolj primejo, besede ne preveč. ne govorim kot bralec obskurnih knjig ampak kot eksperimentator iz prve roke.

lulika bedaković-ogabnić
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 2