LittleStar
Ex Member
|
Pravi učitelj in modrijan stotim različnim ljudem razbije njihove igre. Morda mu nihče od njih ne bo dal prav in bo vseh sto odlšlo, rekoč: "V kakšno prednost pa mi je tak učitelj? Takega, ki mi vse razdere, pač ne potrebujem. Iskal bom drugega."
Da zmoreš zares komu razbiti njegove igre, moraš sam biti izven njih, moraš sam nedvomno zapustiti svoje, ker boš sicer takoj ogrožen. Igra tvojega bližnjega hkrati osmišlja tvojo, in če ti podariš igre drugim, jih bodo oni tudi znali tebi. Če si zunaj igre, ti nihče ne more vzeti ničesar, tudi če ti vzame življenje. Brez igre vsakomur sežeš do dna.
Namesto da bi zadevali v nesmisel sočlovekove igre, ljudje raje z njo sočustvujejo. Podoživljanje in upoštevanje igro spodbuja in krepi njeno moč. Človek zunaj iger je velik izziv in s tem neprijeten. A navsezadnje se zgodi, da niti tisti, ki mu je bila igra razbita in je prizadet, ni zmožen povsem zavrniti človeka, ki mu je igro razbil in mu pokazal njen nesmisel. Kajti globoko v sebi se vsaj delno zave samega sebe in pa tega, da v ravnanju človeka zunaj iger ni bilo nič hudobnega.
Nikoli ni treba poveličevati, hvaliti in potrjevati dejanj, namer in besed človeka, ki je v igri, češ: to je pa dobro, kajti nič od tega ni dobro. Vse na tem svetu je minljivo in čemu potem lažen sijaj, ki ne bo zdržal pod zobom časa. Večja ko je zaslepljenost v igri, hujša bo bolečina, ko bo začela igra razpadati. Igra je najprej vabljiva kot lepo zrelo jabolko, ki pa hudo zagreni, ko ga okusimo in najdemo, da je sredica gnila.
Da bi bili čimbolj nemoteni v svojih igrah, se ljudje zavarujejo z medsebojnim fair-playem, češ: ti pusti mene nemoteno igrati, jaz bom pa tebe. Vendar se prava naklonjenost do sočloveka ne kaže v taki popustljivosti, ampak tvega udarec na šibko mesto in ne prizanaša človekovi slepoti.
Ni trd oče, če otroku ne pusti opičenja. Čemu bi dopuščal sprevrženost, ko pa je človek najlepši tako kot je, brez oponašanja, pristen. Saj se bo otrok tudi ob pametni vzgoji moral soočiti s premnogimi sugestijami igranja. Mladini se dostikrat zdi, da je primorana sprejeti igre starejših, kot ne bi bilo druge variante. Ko potem v igro utesnjeni mladi trpijo, iščejo znotraj ustaljenih iger svojo protiitro, ne da bi se zavedali, da je to še zmeraj samo igra. Zanikanje iger starejših v oporečništvu in uporu dosedaj ni rodilo kake žlahtne vsebine.
Ko človeku razdereš igro, postane napadalen. Ne zaveda se, da čas razbije vsako igro in da so pred večnostjo vse ničvredne. Edina prava igra bi bila tista, ki bi imela cilj v nedosegljivem. Čim pa je cilj končen, določen, in prinaša moč, ugled ali potrditev, napravi človeka ranljivega ter ga prisili v mrtvi tek napada in obrambe. Vsa zla napadalnost in razdiralnost potuhnjeni ždita v človeku v isti meri, v kateri ga je igra podredila in požrla. Šele ko je ogrožen končni rezultat človekove igre, plane na dan pošast neobvaldane napadalnosti, ki pokaže, kako človek ni sposoben prenesti poraza.
|