Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 2 3 4 5 6 ... 9
(Read 23898 times)
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #45 - 18.02.2004 at 14:57:18
 
Bardo_Thodol wrote on 18.02.2004 at 14:54:32:
Potem te pa ne razumem, zakaj se že enkrat ne osvobodiš te presnete materije in si raje privoščiš "osvobojeno stanje", ki ti ga ponuja "skrito znanje"  ali bolje "skrita teorija"?)

sej se trudim, ampak ni vse izkljucno v mojih rokah. odvisno je od moje iskrenosti (truda) in milosti Boga.

Hari bol.
Back to top
 
 
IP Logged
 
stane
5
*****
Offline

ZDRAVO, SALE!
Posts: 975
celje
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #46 - 18.02.2004 at 14:58:37
 
Torej se strinjaš, da so računalniško vodeni roboti le kopija živega bitja? Človek okuša s čutili, robot s senzorji.
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #47 - 18.02.2004 at 15:04:44
 
stane wrote on 18.02.2004 at 14:58:37:
Torej se strinjaš, da so računalniško vodeni roboti le kopija živega bitja? Človek okuša s čutili, robot s senzorji.

ja, ampak robot za svoje delovanje ni popolnoma neodvisen od upravljalca/izdelovalca. tako kot clovek ni popolnoma neodvisen od svojega upravljalca/izdelovalca.
Back to top
 
 
IP Logged
 
stane
5
*****
Offline

ZDRAVO, SALE!
Posts: 975
celje
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #48 - 18.02.2004 at 15:08:58
 
Torej je pametno, da opazujemo delovanje svojega telesa, kot opazujemo delovanje stroja, ki ga dobro poznamo?
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: Death and What Comes Next
Reply #49 - 18.02.2004 at 15:12:45
 
stane wrote on 18.02.2004 at 14:58:37:
Torej se strinjaš, da so računalniško vodeni roboti le kopija živega bitja? Človek okuša s čutili, robot s senzorji.

Roboti imitirajo samo nekatere funkcije živih organizmov, ne pa vseh.
Zaenkrat so še zelo primitivni. Celo majhni in "preprosti" virusi so mnogo bolj zapleteni stroji od današnjih robotov.

Vprašanje pa je, kaj se bo zgodilo, ko bomo enkrat tehnološko zmožni narediti robote podobne kompleksnosti, kot so živi organizmi?
Ali se bo tak "stroj" tudi zavedel samega sebe?



Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #50 - 18.02.2004 at 15:13:28
 
stane wrote on 18.02.2004 at 15:08:58:
Torej je pametno, da opazujemo delovanje svojega telesa, kot opazujemo delovanje stroja, ki ga dobro poznamo?

lahko pomaga za boljso predispozicijo, ampak sam to se ni dost. sam vedt kako telo deluje se ne pove kej dost o tem kako ga uporabljat za "naso" vecno dobrobit. oprat avto in/ali skrbet za njegovo brezhibnost ne potesi lakote voznika.

Hari bol.
Back to top
 
 
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #51 - 18.02.2004 at 15:14:48
 
Bardo_Thodol wrote on 18.02.2004 at 15:12:45:
Vprašanje pa je, kaj se bo zgodilo, ko bomo enkrat tehnološko zmožni narediti robote podobne kompleksnosti, kot so živi organizmi?
Ali se bo tak "stroj" tudi zavedel samega sebe?

dream on...

zavest izhaja iz zavesti, zivljenje izhaja iz zivljenja.

Hari bol.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: Death and What Comes Next
Reply #52 - 18.02.2004 at 15:23:23
 
Quote:
dream on...

zavest izhaja iz zavesti, zivljenje izhaja iz zivljenja.

Pred milijardami let na Zemlji še ni bilo ne življenja ne zavesti.
Razvilo se je kasneje. Iz kje je izšlo?

Mogoče bi si bilo pa potrebno najprej definirati, kaj je to življenje in šele nato pogledati ali življenje res izvira iz življenja.

Trditev, da življenje izhaja le iz življenja, je podobna trditvi, da lahko hiše izhajajo le iz hiš, oziroma če sem malo bolj širokogruden, da prebivališča izhajajo le iz prebivališč. Kaj zdaj tukaj iz česa izhaja, je močno odvisno od naše definicije, kaj si pod pojmom prebivališče predstavljamo.



Back to top
 
 
IP Logged
 
stane
5
*****
Offline

ZDRAVO, SALE!
Posts: 975
celje
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #53 - 18.02.2004 at 15:23:48
 
Quote:
lahko pomaga za boljso predispozicijo, ampak sam to se ni dost. sam vedt kako telo deluje se ne pove kej dost o tem kako ga uporabljat za "naso" vecno dobrobit. oprat avto in/ali skrbet za njegovo brezhibnost ne potesi lakote voznika.

Hari bol.



Imaš kaj proti moji morali razlage v knjigi Resnica soli?


MORALA RAZLAGE



Ničesar, česar ni že v naravi, si človek ne more izmisliti.

Ni idej, so le odkritja.

Tudi ni genijev, so le boljši ali slabši opazovalci narave.

In človek ni kopija stroja.

Stroji so kopije življenja.

Zato se ne sramuj in se ne boj opazovati svojega telesa, kot opazuješ svoj avto, svoj računalnik, svoj pralni stroj.

Kot aparate, ki jih dobro poznaš.

Mehanizem fizičnega delovanja je enak.

Prednost vsakega, tudi tvojega organizma pred strojem pa je, da se zna popravljati sam.

Vseeno od kod in zakaj, toda tvoje telo je popolno, opremljeno z vsemi programi za preživetje.

Potrebuje pa dovolj vode, zraka, hrane in zdrave soli.

Kaj potrebuje tvoja duša in kaj rabi tvoje srce, pa veš le sama.




Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #54 - 18.02.2004 at 17:00:18
 
Bardo_Thodol wrote on 18.02.2004 at 13:12:44:
Vsa magija je le v zlorabi teorije zaradi nepoznavanja.

Princip nedoločenosti namreč ne pomeni, da ni mogoče ničesar natančno določiti, ampak, da dveh fizikalnih količin (naprimer hitrosti in impulza) ni mogoče hkrati določiti natančneje od neke zelo majhne vrednosti (Planckove konstante). Tu bi poudaril, da je pa vsako posebej mogoče določiti poljubno natančno.

In potem iz tega nekateri potegnejo zaključek, da se ničesar ne da natančno določiti  Cheesy


Ničesar ni mogoče natančno določit v družboslovju, ker tam gre za povratne miselne učinke, ki vedno pozročajo povratne 'napake' v predvidevanjih. Nobene hipteze se ne da zato ekpremimentalno dokazat kot pravilne in prav ta od naravoslovnihj znanosti podedovana obedednost po izmerljivi  pravilnost  je iluzija, ki bi si je moralo družboslovje znebit na na način, da kljub temu iz sebe ne nardilo magije.  



Back to top
 
 
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: Death and What Comes Next
Reply #55 - 18.02.2004 at 17:45:31
 
titud wrote on 18.02.2004 at 17:00:18:
Ničesar ni mogoče natančno določit v družboslovju, ker tam gre za povratne miselne učinke, ki vedno pozročajo povratne 'napake' v predvidevanjih. Nobene hipteze se ne da zato ekpremimentalno dokazat kot pravilne in prav ta od naravoslovnihj znanosti podedovana obedednost po izmerljivi  pravilnost  je iluzija, ki bi si je moralo družboslovje znebit na na način, da kljub temu iz sebe ne nardilo magije.  

Vedenje družbe je podobno v naravoslovju poznanim dinamičnim sistemom, ki ravno tako zlahka prehajajo v kaotična stanja zaradi nelinearnosti, ki so posledica povratnih efektov ("napak").

Natančno vedenje takih sistemov je tudi v naravoslovju enako težko ali pa še težje  predvideti, kot je težko predvideti družbena dogajanja.

Vendar tako brezupno, kot mogoče najprej izgleda, tudi ni, saj takoimenovana "teorija kaosa" odkriva nekakšne zakonitosti tudi v kaosu.

Tako, kot naprimer pri vremenu, je tudi pri družbenih dogajanjih v času relativne stabilnosti mogoče tudi za daljše obdobje z veliko gotovostjo predvideti, kako bo.
Do povečane negotovosti pride v bolj burnih obdobjih, kjer je pa vreme lahko ravno tako muhasto, kot so družbena dogajanja.



Back to top
 
 
IP Logged
 
stane
5
*****
Offline

ZDRAVO, SALE!
Posts: 975
celje
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #56 - 18.02.2004 at 18:42:09
 
Točno tako in tako kot mora biti pri centralnem ogrevanju reguliranje toplote v razne veje krmiljeno ali v elektrosistemu , da ne pride do izpada celega sistema, ampak le ene veje, tako mora biti krmiljen tudi tok dohodka, oziroma denarja v makroekonomiji in vseh njenih podvejah. In ta sistem je popolnoma analogičen tehničnim sistemom.
Delnica države je tako le avtomatski distribucijski ventil in nič več.
Toda, to obravnavamo na drugem naslovu, čeravno je res vse stvar okusa, kot pravi Aryan.
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #57 - 19.02.2004 at 10:30:34
 
stane wrote on 18.02.2004 at 15:23:48:
Imaš kaj proti moji morali razlage v knjigi Resnica soli?

MORALA RAZLAGE


Quote:
Ničesar, česar ni že v naravi, si človek ne more izmisliti.

se strinjam. jaz bi naravo poimenoval Narava ali Absolut ali Bog.

Quote:
Ni idej, so le odkritja.

odkritja se ticejo tistih, ki ne vejo, torej nas, za razliko od Boga, ki je vseveden.

Quote:
Tudi ni genijev, so le boljši ali slabši opazovalci narave.

se strinjam. slabsi opazovalci so tisti, ki le indirektno priznavajo svojo odvisnost, boljsi so tisti, ki direktno priznavajo svojo odvisnost od Narave, Absoluta, Boga za svoje opazovanje (vedenje).

Quote:
In človek ni kopija stroja.
Stroji so kopije življenja.

tudi clovesko telo je neke vrste stroj, ki ga slabse ali boljse upravlja "enota zavesti" (dusa). ta in ostale individualne duse pa vecno izhajajo iz neke druge "izvorne enote zavesti" (Nadduse, Boga).

Quote:
Zato se ne sramuj in se ne boj opazovati svojega telesa, kot opazuješ svoj avto, svoj računalnik, svoj pralni stroj.
Kot aparate, ki jih dobro poznaš.
Mehanizem fizičnega delovanja je enak.
Prednost vsakega, tudi tvojega organizma pred strojem pa je, da se zna popravljati sam.
Vseeno od kod in zakaj, toda tvoje telo je popolno, opremljeno z vsemi programi za preživetje.

clovesko telo (ali katerokoli drugo materialno telo) je opremljeno s programom rojstva, prezivetja in umrtja.

Quote:
Potrebuje pa dovolj vode, zraka, hrane in zdrave soli.

ok.

Quote:
Kaj potrebuje tvoja duša in kaj rabi tvoje srce, pa veš le sama.

vendar nimajo vse duse dostopa do te informacije, ki je v njih, zato potrebujejo pomoc tistih dus, ki so ze dostopile do te informacije, kaj si v bistvu (katerakoli) individualna dusa zeli.

stane, ti lahko direktno pomagas ljudem kako skrbeti za njihovo mehanizacijo, da bo funkcionirala kar najboljs in indirektno za njih same (duso) tko, da jim dopustis svobodno voljo it tja kjer jim bojo pomagal pr tem.

jaz pa indirektno pomagam ljudem tko da jih usmerim oz. jim dopustim it k osebam, ki se bolje od mene spoznajo na brezhibnost njihove mehanizacije in direktno tko, da jim pomagam dostopit do informacije kaj so v bistvu "oni" v resnic (vecno) in kaksne naj bojo njihove aktivnosti, ki jih lahko dokoncno izpolnijo.

Hari bol.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #58 - 19.02.2004 at 10:52:26
 
Bardo_Thodol wrote on 18.02.2004 at 17:45:31:
Vedenje družbe je podobno v naravoslovju poznanim dinamičnim sistemom, ki ravno tako zlahka prehajajo v kaotična stanja zaradi nelinearnosti, ki so posledica povratnih efektov ("napak").


V naravoslju poznane dinamične sisteme je z znanstveno metodo  mogoče povsem konistentno napovedati oz. pojasniti. Kot je  bilo že rečeno: dovolj, da hipoteza ni ovržena, pa že  velja za veljavno.  Tko nam npr. ni treba vztrajati pri tem, da bo  sonce vselej vzšlo na  na vzhodu samo zato, ker se je tako  zgodilo vsak dan; dovolj je če hipotezo sprejememo kot veljavno , dokler ni ovržena.  V naravoslovju ostaja ločitev med trditvami in dejstvi neprodušna: narava sledi svoji poti ne glede na  teorije, ki se nanašajo nanje. Kdor skuša naravo pokoriti svoji volji , lahko napravi to le, če si najprej pridobi znanje. Čim popolnjše je to znanje, tem manjša je možnost' napake'.    


Quote:
Natančno vedenje takih sistemov je tudi v naravoslovju enako težko ali pa še težje  predvideti, kot je težko predvideti družbena dogajanja.


Predvidevanje obnašanja komplesnih sistemov v naravoslovju je težko predvsem  zaradi nepregledne množice informacij, ki, kot ugotaljaš, zaradi medsebojne interakcije   prehajajo v nepredvidlijivo nelinearnost in prevzemajo značilnosti kaosa. V  komplesnih socialnih sistemih je ta dejavnik nepredvidljivisti seveda tudi prisoten in povzroča napake v  predvidevanjih ali razlagah, verndar te napake ne bi blo možno odpravit oz. bistveno zmanjašat  samo s povečanim znanjem oz. spobnostjo obdelave podatkov. Problem proučevanja družboslovnih pojavov ('znanosti') je v tem, da je predmet proučevanja povraten. V naravoslovnih zananostih teorije ne morejo spremeniti pojavov, na katere se nanašajo, v družboslovnih pa praviloma lahko. Na vedenje človeških bitij lahko znastvene teorije  vplivajo ravno tako, kot lahko vplivajo nanj druga prepričanja. V naravoslovnih znanostih je koristi mogoče uresničevati le ob ob poprejšnji pridobitvi znanja,  v družbenih znanostih pa povratnost nudi bližnjico: ni treba, da je teorija resnična, da bi učinkovala na delovanje ljudi.    

Quote:
Vendar tako brezupno, kot mogoče najprej izgleda, tudi ni, saj takoimenovana "teorija kaosa" odkriva nekakšne zakonitosti tudi v kaosu.

Tako kot  npr. pri vremenu, je tudi pri družbenih dogajanjih v času relativne stabilnosti mogoče tudi za daljše obdobje z veliko gotovostjo predvideti, kako bo.
Do povečane negotovosti pride v bolj burnih obdobjih, kjer je pa vreme lahko ravno tako muhasto, kot so družbena dogajanja.


Za spoznanje, da v naravoslovni zanosti ni nobenih bližnjic ( da dežja po dolgotrjni suši ne bodo priklicali nobeni rituali, magije in zaklinjanja) so bila potrebna tisočletja. Ljudje so z nejevoljo sprejeli strogo disciplino, ki jo je nalagala znastvena metoda. Znanstvene konvencije so potrebovale precej cajta, da so dokazale svojo superiornost nad magijo in religijo in da je postala kronski dosežek človekovega razuma. Klasičen primer psevdoznanstevnih opazovalcev, ki so predmetu  proučevnja poskušalai vsiliti svojo voljo, so bili poskusi, da bi nežlahte kovine  pretopili v zlato. Alkimisti so se dolgo in prizadevno trudili, doker jih pomanjkanje uspeha ni prepričalo, naj svoje napore opustijo. Neuspeh je bil neizogiben, kajti vedenje  žlahtnih kovin  upravljajo univerzalno  veljavne zakonitosti, ki jiih ni mogoče spremeniti z nobeno trditvijo, zaklinjanjem ali obredom. Ugled, ki  uživajo sodobni ekonomisti, zlasti v politiki in na finačnih trgih, kaže, da so bili srednjeveški alkimisti na napačni sledi. Nežlahtnih kovin ni mogoče spemeniti v zlato z zaklinjanji, pač pa si lahko ljudje pridobivajo bogastvo   na  finančnih trgih ali postnejo vplivni poltiki, če lansirajo napačne teorije ali samoizpolnjujoče napovedi. Še več, njihove možnosti se povečajo, če jih lahko predstavijo v znanstevni preobleki. Marx in freud sta zelo glasno zatrjevala, da imajo njune teorije statius znanstvenosti in sta mnoge svoje sklepe utemljevala z avtoriteto, ki sta jo izpeljala iz njihove 'znanstvenosti'. Pogosto gre za  čarobno frazo, ki jo v svojih prizadevanjih uporabljajo družboslovni alkimisti, da bi predmetu  preučevanja z zaklinjanji vsilli svojo voljo.

Družboslovci so se  prazprav na moč trudili, da bi posnemali naravoslovne znanosti, vendar z izredno skromnim uspehom. Njihova prizadevanja pogosto niso kaj več kot parodija naravoslovja. Vendar obstaja ključna  razlika  med nesupehi družboslovcev in nesupehi alkimistov. Neuspeh alkimistov je bil skoraj popolen, toda družboslovcem, ki so si prilastili avtoriteto naravoslovja, je uspelo pridobiti   precejšen družbeni in poltični vpliv. Prav zato, ker vedenju ljudi ne vlada stvarnost, nanj zlahka vplivajo teorije. Na področju naravnih pojavov je znanstevna metoda učinklovita  le, če so teorije veljavne, toda v družbenih, političnih in ekonomskih zadevah  so lahko teorije učinkovite, ne da bi bile veljavne. Čeprav alkimija kot znanost ni uspela, lahko družbena znanost uspe kot alkimija.

Priznanje omejitev družboslovja ne pomeni, da moramo opustiti iskanje resnice, kadar proučujemo družbene pojave. Pomeni le to, da iskanje resnice od nas zahteva priznanje, da nekaterih vidikov človekovega vedenja  ne obvladujejo večno veljavne zakonitosti. To bi nas moralo spodbuditi  k proučevanju drugih poti do razumevanja.  Iskanje resnice nas prav tako sili k spoznanju, da lahko na družbene pojave vplivajo teorije, ki so nastale, da bi jih razložile. Motiv za raziskovanje družbenih pojavov je lahko zatorej kašen drug  cilj kot iskanje resnice. Najboljši način varovanja znastvene metode   pred zlorabo je priznanje, da lahko družboslovne teorije vplivajo na predmet proučevanja, na katerega se nanašajo.

Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #59 - 19.02.2004 at 11:11:21
 

titud


tudi družba je del narave in kot taka podvržena istim zakonom, včasih celo bolj kot narava


(dozdeva pa se mi, da si nekako zamešal znanost in tehniko, kot umetnost izzivanja razpoložljivega)



uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 2 3 4 5 6 ... 9