Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9
(Read 23885 times)
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #60 - 19.02.2004 at 11:35:55
 
t wrote on 19.02.2004 at 11:11:21:
titud


tudi družba je del narave in kot taka podvržena istim zakonom, včasih celo bolj kot narava


(dozdeva pa se mi, da si nekako zamešal znanost in tehniko, kot umetnost izzivanja razpoložljivega)



Seveda je, samo da gre pri napovedih družbenih pojavih poleg nedoločenosti (napak), ki na naravoslovnem področju  izvirajo iz komplesnosti dinaimičnih  sistemov  in o kateri govori bardo, še za nedoločenost, ki jo povzroča vpliv teorije na družbeno realnost. Ta učinek samoresničitve prerokbe potrdi veljavnost družboslovne teorije, do katere ne bi prišlo, če bi bila napoved recimo izdelana na skrivaj in ne bi bla objavljena (in bi se šli družboslovci zanost zaradi zanosti, v čemer bi jih seveda zaradi njihove nekoristnosti družba ne bi podpirala tko kot ne podpira naravslovnih zanstvenikov, katerih teorije se zradi svoje znanstvene nedoseldnosti družebno nekoristne). Družboslovci so skratak prisiljeni dokazovat svojo uspešnost  v praksi  predvsem na način,   da se družbena praksa  podreja njihovim teorijam in v tem smsilu opravlajo vlogo, ki se kljub njihovem sklicevanju na znaost ne razlikuje dosti od nekdanje vloge magov/šamanov/alkimistov: koristni so točn tolk, kolikor je  njihove napovedi  ustvarjo tako družbeno vzdušje, da se v njem izkažejo kot pravilne.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #61 - 19.02.2004 at 11:44:41
 
kar se tiče teorij družbe (ali družbenih teorij), bi veljalo najprej pogledati katere sploh so te teorije

kolikor sem seznanjen s temi različnimi teorijami, vsaka pokriva zgolj majhen del celote, pri čemer pa se vse te posamezne teorije nanašajo na določene zakone, ki se velikokrat tudi ujamejo
(še včkrat pa so popolnoma odvisne od izhodišča)

jeba je pač v tem, da se iz posameznih teorij prehitro razvijejo ideologije

dočim samo ugotavljanje zakonov, po katerih potekajo družbeni procesi, pa na družbo samo nima nič večjega vpliva, kot v kvantni mehaniki



uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
stane
5
*****
Offline

ZDRAVO, SALE!
Posts: 975
celje
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #62 - 19.02.2004 at 11:56:31
 
Quote:
stane, ti lahko direktno pomagas ljudem kako skrbeti za njihovo mehanizacijo, da bo funkcionirala kar najboljs in indirektno za njih same (duso) tko, da jim dopustis svobodno voljo it tja kjer jim bojo pomagal pr tem.

jaz pa indirektno pomagam ljudem tko da jih usmerim oz. jim dopustim it k osebam, ki se bolje od mene spoznajo na brezhibnost njihove mehanizacije in direktno tko, da jim pomagam dostopit do informacije kaj so v bistvu "oni" v resnic (vecno) in kaksne naj bojo njihove aktivnosti, ki jih lahko dokoncno izpolnijo.

Hari bol.


Mens sana in corpore sano.
Lepo si si zamislil to delitev dela in se popolnoma strinjam z njo, eni za telo, drugi za dušo, eni za hardware drugi za software.
Če pa si malo škilimo drug drugemu pod prste, pa tudi nič hudega, samo da ne zamenjujemo vzrokov s posledicami, kajti pogoj, da lahko softy deluje je hardy in nikakor obratno. Za konkreten osebek, mislim, ki pa ima na razpolago oboje.
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #63 - 19.02.2004 at 12:00:53
 
stane wrote on 18.02.2004 at 18:42:09:
Točno tako in tako kot mora biti pri centralnem ogrevanju reguliranje toplote v razne veje krmiljeno ali v elektrosistemu , da ne pride do izpada celega sistema, ampak le ene veje, tako mora biti krmiljen tudi tok dohodka, oziroma denarja v makroekonomiji in vseh njenih podvejah. In ta sistem je popolnoma analogičen tehničnim sistemom.
Delnica države je tako le avtomatski distribucijski ventil in nič več.


V prejšnjih  postih  sem se razpisal o tem, da naravosllvnih teorij in metod ni mogoče prenašat v družboslovje pa na ta način pravilno predvidevat ali razlagat družebene prakse.  V družbenih procesih ni nobenga drugega pravila razen tega, da teorija kreira družbeno prakso oziroma da teorija dokaže svojo pravilnost predvsem tako, da skreira sebi ustrezno prakso, v kateri se izkaže za pravilno.

Tko je tud z delnico države, za katero se v naprej ne more nikakor (npr. z analogijo na naravne sisteme), dokazat njene pravilnosti. Toerija o delnici države kot 'avtomatskem distribucijsme ventilu države' lahko dokaže svojo pravilnost le v družbeni praksi, ki pa jo je potrebno šle ustvarit. Ustavrit pa se mora točno tako, da bo teorija vzdržala, to je s tako prikrojitvijo   tržnega  fundamentalizma in s tako prikrojitvijo  političnega predstavniškega sitstema oz.demokracije (ker tud ta dva pojma nista neke naravne univerzalne danosti, ampak družbena pojava in kot taka  sta samo  posledice smuresničevanja enih drugih teorij),   da bo delničarski avtomatizem deloval v željeni funkciji. Tko da je v bistvu brez veze ne vem kolk zapletat v kakšne znasvene utemljitve  delnice države oz.  se je ob tem treba zavedat, da bi   strokovno/znanstvena  utemeljitu, opravljena  po zgledu naravoslovnih znanosoti, lahko služla  le kot ena dodatna zakletev, ki bi pripomogla k čarovniji, v kateri bi DD delovala v družebni praksi.   Undecided Smiley      
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #64 - 19.02.2004 at 12:02:29
 
stane wrote on 19.02.2004 at 11:56:31:
Lepo si si zamislil to delitev dela in se popolnoma strinjam z njo, eni za telo, drugi za dušo, eni za hardvare drugi za softvare.
Če pa si malo škilimo drug drugemu pod prste, pa tudi nič hudega, samo da ne zamenjujemo vzrokov s posledicami, kajti pogoj, da lahko softy deluje je hardy in nikakor obratno. Za konkreten osebek, mislim.




sam tlele je jeba, da bi pri vseh teh avtokleparskih primerjavah, nekateri radi videli samo program, drugi pa samo mašino

program brez ustreznega stroja ni nič

(recimo duh brez telesa)

tako kot je tudu stroj brez ustreznega programa samo še ena stvar

(recimo telo brez duha)



uživajta!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #65 - 19.02.2004 at 12:03:25
 
stane wrote on 19.02.2004 at 11:56:31:
kajti pogoj, da lahko softy deluje je hardy in nikakor obratno. Za konkreten osebek, mislim.

tisto cemur ti pravis "softy" je zame subtilno materialno telo (zmotna-identiteta, inteligenca, um) in "hardy" je zame grobo materialno telo (voda, ogenj, zrak...). en od druzga sta odvisna... oba skupi pa od spiritualne duse, ki je kategoricno razlicna od materije (tko grobe kot subtilne), se pa v dolocenih okoliscinah z njima zmotno-poistoveti, spet za razliko od Boga, ki je vseveden. ce se individualna dusa (ki je konstitucionalno nagnjena k zmoti) iskreno preda Bogu dobi potrebno znanje da lahko srecno obstaja brez ali z "dodatki" materije.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #66 - 19.02.2004 at 12:22:22
 
titud wrote on 19.02.2004 at 12:00:53:
V prejšnjih  postih  sem se razpisal o tem, da naravosllvnih teorij in metod ni mogoče prenašat v družboslovje pa na ta način pravilno predvidevat ali razlagat družebene prakse.  V družbenih procesih ni nobenga drugega pravila razen tega, da teorija kreira družbeno prakso oziroma da teorija dokaže svojo pravilnost predvsem tako, da skreira sebi ustrezno prakso, v kateri se izkaže za pravilno.



titud, še vedno ne ločuješ med ideologijo in znanstveno teorijo

(Marks je skupaj z Engelsom postavil svojo znanstveno teorijo družbenih procesov, kapitalizem, socializem, kumunizmi pa so ideologije, ki so se in se nanjo naslanjajo)


tako naravoslovne teorije (ali njihovi zakoni) še večkrat pa metode naravoslovnih znanosti se lahko prenašajo v družboslovje, vendar pa nikakor ne nekritično in brez refleksije, pri čemer je potrebno ločevati med znanostjo, ki ugotavlja določene zakone in tehniko ali ideologijo, ki prek poznavanja teh zakonov skuša upravljati s svojim predmetom

družbeno prakso kreirajo različne ideologije in politike..., ki lahko temeljijo na določenih znanstvenih teorijah in metodah, vendar pa jih ne gre preprosto izenačevati z družboslovnimi znanostmi

(in to kar si zgoraj napisal je čisti primer ideologije: že sam iraz "kreiranje realnosti" je popolnoma ideološko manipulativen)


uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: Death and What Comes Next
Reply #67 - 19.02.2004 at 12:34:48
 
Osnovne metode raziskovanja so v vseh znanostih podobne, in tudi družboslovje ni dosti drugačno. Res pa je, da so raziskovalne metode pri družboslovnih znanostih še vedno na dokaj primitivni ravni, glede na kompleksno naravo predmeta, ki ga preučujejo.  

Tu mi je všeč primerjava z vremenom, saj imajo družboslovci zelo podobne težave,  kot jih imajo vremenarji.
Kot je mogoče nekatere parametre  pri vremenu določiti egzaktno, naprimer temperaturo zraka, hitrost vetra,  vlažnost, območja s padavinami in podobno, tako je tudi v družboslovnih znanostih  mogoče egzaktno izmeriti naprimer število prebivalcev, selitvene navade prebivalstva, rast prebivalstva, povprečno življensko dobo po področjih, na volitvah izmeriti politično pripadnost in podobno.
Težava nastopi, ko je iz teh parcialno egzaktnih podatkov potrebno predvideti obnašanje celotnega sistema, saj je naprimer znano, "da lahko tudi metulj na Kitajskem, z mahanjem s krili pomembno vpliva tudi na razvoj viharjev v Ameriki."

Srednjeveški alkimisti so s primitivnimi in napol čarovniškimi prijemi poskušali pretvarati manj žlahtne kovine v zlato. To jim seveda ni uspelo, so pa pomembno pripravljali teren za kasnejše rodove raziskovalcev in danes ni več taka kunšt pretvarjanje enih kovin v druge, tudi v zlato. Vprašanje je le ali se to ekonomsko izplača, glede na vložek, ki je za tako pretvorbo potreben.

Spoznanja o svetu (kamor spadamo tudi mi sami) niso in nikoli ne bodo nekaj statičnega in za večno zabetoniranega. Spoznavanje sveta samo po sebi je tudi zelo živ in nepredvidljiv proces.
To kar poznamo danes, je le en presek, ki ga ne moremo enostavno posplošiti na vsa obdobja, pretekla in tista, ki še prihajajo.



Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #68 - 19.02.2004 at 12:42:59
 
t wrote on 19.02.2004 at 11:44:41:
kar se tiče teorij družbe (ali družbenih teorij), bi veljalo najprej pogledati katere sploh so te teorije

kolikor sem seznanjen s temi različnimi teorijami, vsaka pokriva zgolj majhen del celote, pri čemer pa se vse te posamezne teorije nanašajo na določene zakone, ki se velikokrat tudi ujamejo
(še včkrat pa so popolnoma odvisne od izhodišča)

jeba je pač v tem, da se iz posameznih teorij prehitro razvijejo ideologije


Ekonomska teorija nejbolj daljnosežen poskus, da bi posnemali naravoslovne znanosti. In tudi daleč najboljj uspešen. Klasične ekonomiste je navdihovala newtonovska fizika. Njihov  cilj je bil oblikovati univerzalno veljavne zakonitosti, ki bi jih bilo mogoče uporabiti  tako za pojasnnjevanje kot napovedovanje ekonomskega vedenja. Upali so, da bodo ta cilj dosegli z opiranjem na pojem ravnovesja. Ta pojem je  omogočil, da se je ekonomska anliza osredotočila na končni izid in da je zanemarila začasne  motnje. Nihalo se umiri na isti točki, ne glede na to, kako visoko zaniha. To načelo je ekonomistom omogočilo, da so uveljavili večno veljavna pravila o ravnovesni vlogi trgov. V praksi pa tako tisti, ki se poklicno ukvarjajo s trgom, kot tudi tisti, ki mu postavljajo pravila, zavedajo, da je ravnovejse utvara.  Redko je mogoče najti področje, kjer sta teorija in prkasa tako dačleč vsaksebi, pri čemer  je obilica prostora na voljo alkimiji in drugim oblikam magije.  

Da bi razumeli finančne trge in makroekonomska dogajanja, potrebujemo novo paradigmo. Pojem ravnovesja moramo nadomestiti s pojmom povratnosti.  Povratnost ne  spodbija sklepov teorije ravnovesja  kot aksiomatskega sistema, dodaja pa neko razsežnost,ki jo je teorija ravnovesja izpustila iz slike. Gre za  podobno stvar, kot je kombiniranje ravninske geometrije z zamislijo, da je zemlja okrogla. Teorija ravnovesja bi ponudila večno veljavne posplološitve. Povratnost dodaja zgodovinsko razsežnost.  Puščica časa uvahja zgodovinski proces, ki se lahko nagiba k ravnovesju ali pa tudi ne. Razlika je ogromna. Predviti ni mogoče niče sar razen nepredvidljivosti.  Preden postane teorija povratnosti  sprejemljiva, moramo zmanšati svoja pričakovanja v zvezi s sposbnostjo  pojasnjevanja in npovedaovanja  družbenih in zgodovinskih dogodkov.  


Quote:
dočim samo ugotavljanje zakonov, po katerih potekajo družbeni procesi, pa na družbo samo nima nič večjega vpliva, kot v kvantni mehaniki


Nedoločnost, v katero je je vključena povratnost  je  podobna  nedoločnosti, ki jo je mogoče opaziti  pri vedenju kvatnih delcev. Ni pa podobnosti v  razmerju med opazovalcem in predmetom  opazovanja. Obesg tržne ekonomije se je  naprimer povečal, ker ljudje verjamejo v čarovnijo trga. Iz tega se poraja še dodaten element negotovosti, ki ga v narvoslovnem pojmovanju negotovsti ni.
Back to top
 
 
IP Logged
 
Bardo_Thodol
5
*****
Offline


Posts: 2812

Re: Death and What Comes Next
Reply #69 - 19.02.2004 at 12:55:42
 
titud wrote on 19.02.2004 at 12:42:59:
Ni pa podobnosti v  razmerju med opazovalcem in predmetom  opazovanja. Obesg tržne ekonomije se je  naprimer povečal, ker ljudje verjamejo v čarovnijo trga. Iz tega se poraja še dodaten element negotovosti, ki ga v narvoslovnem pojmovanju negotovsti ni.    

Pa ravno to se dogaja pri opazovanju kvantnih pojavov, kjer opazovalec s svojim opazovanjem vpliva na izzid. Rešitev valovne funkcije delca je torej odvisna od tega ali delec opazujemo ali ga ne opazujemo.

Kaj več o tem paradoksalnem delu kvantne mehanike je mogoče izvedeti v zvezi z (miselnim) poskusom s "Schroedingerjevo mačko".



Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #70 - 19.02.2004 at 13:00:04
 
t wrote on 19.02.2004 at 12:22:22:
titud, še vedno ne ločuješ med ideologijo in znanstveno teorijo

tako naravoslovne teorije (ali njihovi zakoni) še večkrat pa metode naravoslovnih znanosti se lahko prenašajo v družboslovje, vendar pa nikakor ne nekritično in brez refleksije, pri čemer je potrebno ločevati med znanostjo, ki ugotavlja določene zakone in tehniko ali ideologijo, ki prek poznavanja teh zakonov skuša upravljati s svojim predmetom



Vsaka metodologija naravoslovnih zanosti, ki je bla prenešena na področje drožboslovja, je se je takoj razkrila kot idelogija. Pa veš zakaj? Ker je tud metodlolgija naravoslovne znanosti  ideloško pogojena. Zanstvenik, ki izumlja vsvojem slonokoščenem stolpu izoliran od družbene stvarnosti je mit,  s katerim se je prav znanost skušala losat družbene  odgovornosti za svoje frankenštajnovske stvaritve.
Back to top
 
 
IP Logged
 
stane
5
*****
Offline

ZDRAVO, SALE!
Posts: 975
celje
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #71 - 19.02.2004 at 13:02:48
 
Quote:
tisto cemur ti pravis "softy" je zame subtilno materialno telo (zmotna-identiteta, inteligenca, um) in "hardy" je zame grobo materialno telo (voda, ogenj, zrak...). en od druzga sta odvisna... oba skupi pa od spiritualne duse, ki je kategoricno razlicna od materije (tko grobe kot subtilne), se pa v dolocenih okoliscinah z njima zmotno-poistoveti, spet za razliko od Boga, ki je vseveden. ce se individualna dusa (ki je konstitucionalno nagnjena k zmoti) iskreno preda Bogu dobi potrebno znanje da lahko srecno obstaja brez ali z "dodatki" materije.


Da je bog, narava, vsevedna do človeka, se strinjam, zato pa ne more biti izumov, so le odkritja, ki v naravi že bivajo in zato je tudi tvoje odkritje tretjega le odkritje narave.
Back to top
 
WWW WWW  
IP Logged
 
aryan
Ex Member




Re: Death and What Comes Next
Reply #72 - 19.02.2004 at 13:05:17
 
stane wrote on 19.02.2004 at 13:02:48:
Da je bog, narava, vsevedna do človeka, se strinjam, zato pa ne more biti izumov, so le odkritja, ki v naravi že bivajo in zato je tudi tvoje odkritje tretjega le odkritje narave.

ja, Bog je vecno nad mano, jaz sem vecno odvisen od Boga, jaz sem vecno podrejen Bogu. zato se mi splaca bit poslusen Njegovim osebnim zeljam in delovat v skladu z njimi.

Hari bol.
Back to top
 
 
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #73 - 19.02.2004 at 13:20:06
 
Bardo_Thodol wrote on 19.02.2004 at 12:55:42:
Pa ravno to se dogaja pri opazovanju kvantnih pojavov, kjer opazovalec s svojim opazovanjem vpliva na izzid. Rešitev valovne funkcije delca je torej odvisna od tega ali delec opazujemo ali ga ne opazujemo.

Kaj več o tem paradoksalnem delu kvantne mehanike je mogoče izvedeti v zvezi z (miselnim) poskusom s "Schroedingerjevo mačko".



Valjda da vem, da se  to dogaja pri opazovanju kvantnih pojavov. Vendar: teorija o tem, da  opazovalec  kvantnih pojavov s svojim opazovanjem vpliva na izid, ne bo spremenila tega pojava samega. Drugače povedano: vedenje kavntnih delcev bo enako, če opazovalec upoštreva teorijo nedeločenosti ali pa ne. Na vedenje človeših bitij pa zanastvene teorije vplivajo ravo tako ali pa še bolj kot vpivajo nanj vsaka druga prepričanja. Ta dodaten element negotovosti je odgovoren za razcep med naravoslovnimi in družboslovnimi znanostmi, ki ga niso sposbni razumet tud družboslovni zanstveniki, ki so nekritično pograbil teorijo kavntne fizike zarad svoje nedoločljivosti za odrešiteljico družboslovne znanosti.      
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Death and What Comes Next
Reply #74 - 19.02.2004 at 13:22:56
 
titud wrote on 19.02.2004 at 13:00:04:
Vsaka metodologija naravoslovnih zanosti, ki je bla prenešena na področje drožboslovja, je se je takoj razkrila kot idelogija. Pa veš zakaj? Ker je tud metodlolgija naravoslovne znanosti  ideloško pogojena. Zanstvenik, ki izumlja vsvojem slonokoščenem stolpu izoliran od družbene stvarnosti je mit,  s katerim se je prav znanost skušala losat družbene  odgovornosti za svoje frankenštajnovske stvaritve.  



tutud, tvoj problem je, da vsako stvar (vsak pojem) takoj do konca napihneš: seveda lahko tudi znanosti in vsaki znanstveni teoriji rečemo ideologija - še posebej, ko se znajde na polju ostalih konkurenčnih teorij,

metoda je metoda - orodje; kot tako je lahko dobro ali slabo orodje, govoriti o nekem orodju, da je ideološko pogojeno pa je nekoliko nesmiselno (poskušaj si reči, da je kladivo ideološko pogojeno)

lahko si rečeš, da je uporaba orodja pogojena ideološko in tu se bom do neke mere strinjal, čeprav v znanosti to ne velja: vsak znanstvenik ali tehnik bo orodje izbiral in ocenjeval predvsem po njegovem učinku, po njegovi koristnosti za raziskovanje
(tu lahko rečeš, da je koristnost za raziskovanje popolnoma ideološka stvar - res je)

če grem malo k konkretizaciji:
statistika, kot metoda raziskovanja je ideološko pogojena, ker...
izbira matematike je pri fizikih ideološko pogojena, ker...
eksperimentalna metoda je ideološko pogojena, ker...

očitno je torej vse ideološko pogojeno in ko je že enkrat vse ideološko pogojeno, potem res ne vidim, zakaj ne bi mogli ene pogojenosti preprosto prestaviti v drugo: tudi elektroni krožijo okrog atomskega jedra predvsem zaradi svoje ideološke pogojenosti, njihiva ideologija je pač v tem, da vsi, razen nekaterih prostih krožijo okrog atomskih jeder  Wink


uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9