Lilith wrote on 19.04.2004 at 16:16:15:Veliko govora je v zadnjem času o de Mellovih modrostih. Zdi se, kot da kar nekaj članov foruma verjame v ali celo živi njegove modrosti.
C.G. Jung bi De Mellove nauke označil za imitacijo Kristusovega življenja.
Mene pa zanima, ali se ves čas živeti življenje po Kristusovem vzoru (oz. po naukih modrosti) v praksi obnese?
Jaz teoretično (ker prakse nimam) menim, da so neki tovrstni prebliski v naših življenjih sicer možni, vse kar je več od tega, pa je nasilje nad seboj in drugimi.
Lahko pa da se grdo motim.
Torej?
Jung je kot globinski psihonalitik iskal v religioznih naukih in obredih tisto simboliko, ki praktikanta potegne v živo sočenje s svojo koletivno nezavedno arhetipsko zasnovo. Če ta simbolika ne 'deluje', potem je bila zanj religija mrtva, obredje izpraznjeno in parktikatu je onemogočen dostop do nezavednga. V tem smsilu je blo zanj versko prakticiranje samo imitacija nečesa, kar je bilo nekoč morda živo, zdaj pa ni več, zato je bla zanj religija živa samo, če se je zmogla notranje preobražat in s tem ohranjat svojo vitalnost.
Vedenjski terapevti dons niso tko neizprosni kot je bil jung, saj so pogruntal, da določeno obnašanje že samo po seb okrog tistega, ki tako obnašnje prakticira, ustvarja take okoliščine, da praktikant pol iz teh okoliščin črpa osnovo za lastno obnašanje. Iz tega logično sledi, da če obnašanje spremeniš, s tem spremeniš tud okoliščene, ki so vplivale na tvoje prejšnje vedenje in tako te te nove okoliščne same podpirajo v tem spremnejnem vedenju. V tem smisilu je tud vera lahko učinkovita tud če je samo imitacija, saj če se začneš obnašat magari tko kot verski nauki zahtevajo od tebe (ne da bi jih ti notranje predeala in sprejel skoz lastno izkušnjo), boš okrog sebe s tem ustvarjal okolje, ki te bo povratno res spremenilo. Ta spremeba ni več imitacija, ta sprememba je dejanska in tud globinska, čeprav ni izhajala iz žive vere.
Na takih učinkih vedenske terpije konc koncev temeljijo vse reahbilitacijske oblike od zaporov do komun in podpornih skupin, v katerih folk imitra drugačne vedenjske obrazce, da bi se na podlagi povratnega učinka iz pozitivnih učinkov teh sprememeb v oklolju tud sami globje osebnostno preobrazli. Če te pozitivne spremebe v okolju res ustvarjo pa je seveda drugo vprašanje, v neki izolirani skupnosti z istim ciljem za to več možnosti, v nekontroliranih okoljih izven terapvetskih (verskih?) skupnosti pa je seveda treba bit predhodno globinsko centriran bodisi s predhodno vedenjsko terapijo bodisi z avtentično (religiozno) izkušnjo.