Toni_Zamene wrote on 03.05.2004 at 07:22:47:Zdravo bp
Menim, da se topic loteva vprašanj, ki po moje bolj sodijo v občutenje sveta, življenja in njegovih vsebin ter manj v neko znanstveno sfero premetavanja aktualnih dejstev.
Pod 1)
Moja teza, ki jo zasledujem se pravilneje glasi, da potrošniški duh ogroža psihično integriteto in suverenost posameznika, in to s posrednim poseganjem na vsa področja našega doživljanja in izražanja življenja ( torej tudi spolnosti ).
Teza, ki mi jo pripisuješ ti sam, je mogoče kot področje bolj zanimiva za Tituda in še koga.
Okvir:
Bom pričel z mislijo psihologa Janeka Muska, da lahko spolnost brez ljubezni podivja v animaličnost, v neke vrste (samo-)posilstvo. In, če se poslužim Lacanovih besed, da zgolj ljubezen dopušča užitku, da sestopi k želji, potem velja, da je za osrečujočo spolno življenje ljubezen najbolj občutljiva erogena cona. In kaj je tukaj najbolj pomembno : Ljubezen ni zanikanje strasti.
Mnenja sem, da je to, kar mi med drugim želi prodajati potrošniški duh časa tudi to, da ljubezen "uničuje " strast, tisto tako pomebno pri zadovoljujoči spolnosti. Strast pa si ob tem spet prizadeva manipulativno definirati kot tisto nekaj s strani kulture prepovedanega, tabuiziranega, in s tem postavljanjem strasti v položaj žrtve doseže znotraj obtoječega duha časa svoj želeni cilj ( beri : sporočilo ) : Ljudje , če želite imeti zadovoljujočo spolno življenje, potem odvrzite stare nazore in se predajte strasti - v tem primeru zgolj telesni spolnosti.
V čem je "zločinskost" te manipulacije ? V tem, da se najprej agresivno manipulativno poloti resnice s tem, ko ljudem sporoča, da njihova kultura izključuje ( ali celo prepoveduje ) strast kot sestavni del spolnega življenja, vse to pa s pozicije vedenja, da vsak človek pri sebi dobro ve ( ali čuti ), da brez prisotne strasti tudi ni zadovoljujoče spolnosti.
In kaj lahko ob tako prefinjeno agresivnih sporočilih stori človek, ki je kot prvo vase negotov po drugi strani pa nezadovoljen z lastnim spolnim življenjem ? Kot bi dejal Jung - iz posode izlije umazano vodo, z njo pa tudi otroka, ki je bil skrit v tej vodi.
Torej, če prepričam ljudi, da za "pravo" spolno življenje ni potrebna ljubezen ( ampak zgolj strast ), potem iz spolnosti naredim to, kar pravi Lilith- namreč parjenje. To pa naredim tako, da na način propagande v smislu " normalnega ", naprednega, razsvetljenega, modernega idr., postopoma negiram, diskreditiram občutek osebnega intimnega prostora posameznika znotraj katerega se edino lahko tudi razvije in ohrani čustvo kot je ljubezen.
( O tem, kaj ima v naši kulturi osebni intimni prostor opraviti z ljubeznijo pa ob drugi priliki )
Muski mi niso glih zakon, kljub temu tole je pa po moje kar dobro izhodišče za nadaljne razpredanje. Moderna teza, da ljubezen uničije strast in da je prava strast le v spolnosti, ki je osvobojena ljubezni, se zlo ujema z mojo tezo, da naša kuiltura ljubezen obravnava pot patološki pojav. Kulturni vzorec neizpolnjive, clo pogubne in samouničujoče narave (romantične) ljubezni, ki nima real lajfu nobene šanse, da se izživi skoz strast, je trdovraten od njenga izuma v srednjeveški viteški ljubezni. Vzorec ljubezeni kot trpljenja, ki ga odreši šele smrt, je zakoreninjen tud v krščanski etiki, zato ni čudno da je moderna v napsrotju z romatiko strast hotla osvobodit ljubezni, da bi se ta sploh lahko iživela tukaj pa zdaj, kar se se seveda poklapa s potrošniško menatliteto, ki temelji na iluziji totalne in nenehne izponitve/potešitve tukaj in zdaj oziroma vedno znova. Prakticiranje spolnosti v odostnosti ljubezni se je seveda izrodilo v patološko čutstveno odtujenost, ki se potencira do patološke čustvene neobčutljivosti in izpraznjenosti a'la ameriški psiho ( o tem sva z bp nekje tle gor že debatirala). Men tako situacijo najboljš ilustrira film zadnji tango v parizu, ki je bil popularne takrat, ko sem jest vstopal v svet spolnosti. Totalno odtujena s strastjo nabita scena med dvema nezancema (starim cinikom brandonom in mlado **xi šnajdrejevo) v praznem pariškem stanovanju, pri kateri pa strasten odnos ugasne oz. se tragično konča, ker se brandom vanjo zaljubi.