Welcome, Guest. Please Login or Register
Forum Svet pogovorov gape.org
Sončeve pozitivke
pilcom.si
 
  HomeHelpSearchMembersLoginRegister  
 
Pages: 1 ... 9 10 11 12 13 ... 18
(Read 71355 times)
en_bk
5
*****
Offline


Posts: 879

Re: Morilci živali
Reply #150 - 18.11.2004 at 12:54:22
 
t wrote on 18.11.2004 at 12:36:16:
t, pač ne daje brezplačnih nasvetov  8)




uživaj!



eeehm...a to pomeni...ko ne veš več, potem to zaračunaš
Wink

/hec...eee... Wink/
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #151 - 18.11.2004 at 13:21:17
 
titud wrote on 18.11.2004 at 10:57:54:
O.k. , ne rab bit dobra, rečva rajš nujna,  kot ene vrste potreba, ki jo je treba zadovljit, če hočeš zadovoljit druge potrebe. O potrebah se ne sprašuješ v naprej, če so dobre, pač so, etika se začne pri načinu gledanja na njeno zadovoljitu.


Sploh nisem govoril o potrebi temveč o stvari (o subjektu ali predmetu).

Kar pa se potreb in njih zadovoljevanja tiče, je drugo vprašanje, na katero pa nedvoumno zadovoljivo odgovarja že psihoanaliza.

titud wrote on 18.11.2004 at 10:57:54:
Ni nujno, da lastno življneje jemlješ kot induvidulano zadevo. Če si do konca dosleden, je pričetek življenja itak skupnostni akt, samozavedanje pa je posameznik  itak razvil šele skoz dolg kulturnozgodovinski proces oz. vsakič sprot induvidualno skoz proces socializacije.



Nujno ni in tu imaš na pol prav. Še vedno je dejstvo, da nas rodijo, tako kot je dejstvo, da umremo sami (pa čeprav umreti sam še ne pomeni umreti osamljen).

titud wrote on 18.11.2004 at 10:57:54:
V vsakem primeru sebe zavestno definiraš le skozi razmerje do drugih, zato  jest ne bi upal suvereno trdit, da je moje dobro lahko tako avtonomno  neodvisno od skupnega dobrega.


Tudi skozi razmerje do drugih - lahko bolj ali manj (bolj ko se zavestno oblikuješ b razmerju do drugih, bolj te nezavedno oblikuje v razmerju do sebe - saj se v oblikovanju zgolj do drugih odtujuješ od samega sebe). Paradoks skupnega dobrega je v tem, da skupno dobro ne more biti skupno dobro, če ni dobro za vse - še posebej pa za subjekta.


titud wrote on 18.11.2004 at 10:57:54:
Ta avtonomizem je le  finta, s katero nam skupnost omogoča, da do  skupnosti vzpostavmo eno virtualno distanco, v kateri lahko izoblikujemo samostojno etično držo,  iz katere se pol svobodno odločamo za povezovanje skupnostjo v skladu s svojim pojmovanjem dobrega. Virtualna zato, ker sem v resnic ves čas v skupnosti oz. je skupnost  v men.


To je tako, kot da bi mi drevo reklo, da je gozd v njemu in da se svobodno povezuje z gozdom. Res je, da lahko iz enega drevesa nastane gozd, vendar pa se bo to drevo še vedno borilo za več svetlobe z ostalimi drevesi, čeprav ima od drugih dreves tudi določene koristi. Vsekakor pa v tem ni svobode: svoboda drevesa se kaže v njegovi veličini in moči - v tem koliko svetlobe si izbori.

titud wrote on 18.11.2004 at 10:57:54:
Način, s katerrim mi je omogočeno,  da  do skupnosti vzpostavim odnos v skladu svojim pojmovanjem dobrega, ne določam jest, ampak mi določa skupnost,  čeprav je po drugi strani res, da  tud jest skoz vsojo virtalno avtonomnost oblikujem  to skupnost z lastno interakcijo.


Če gremo nazaj v gozdarstvu, lahko vidimo, da je svobode bore malo, če jo primerjamo s svetlobo, je dobi vsako drevo zgolj toloko, kot si je izbori  samo.

titud wrote on 18.11.2004 at 10:57:54:
Ne vem točno, komu pripisuješ moč, ker moč tud ni mogoče vezat izključno na posameznika. Vso moč  posamezniku lahko podeli ali vzame skupnost, tko da se lahko zgodi, da če  je njegova etika v neskladju z etiko skupnosti, te moči nima nč.


Vse lepo in prav ampak spet zgolj abstraktno.

(vzemi si katro R4 in se zapelji v petek zvečer čez naše velemesto, nato pa si vzemi še audija A4 in ponovi vajo: da bo stvar bolj zanimiva si v prvem primeru bodaj še majico s perjem od svete radtline, v drugem pa si nadeni kravato: temu bi dejal vaja iz enakosti pred zakonom)

Moč se veže na posameznika, saj moč ni nekaj abstraktnega, temveč vedno popolnoma konkretna zadeva, ki jo sicer lahko gledamo skozi različne manifestacije.

(vaja št. 2: nabavi si pištolo in vkorakaj v najbolj poln bife, ko boš prvič ustrelil v zrak bo zavladal družbeni konsenz, da si najmočnejši - vsekakor ti te moči ne bo podelila skupnost temveč pištola, seveda se zna zgoditi, da se bo kdo počutil enako močnega, v tem primeru bo močnejši tisti, ki je bolj odločen in svoje orodje bolje uporablja; lep primer, ko se moč na relativno preprost način uveljavlja mimo vseh družbenih konsenzov)


titud wrote on 18.11.2004 at 10:57:54:
Da bi avtonomen  posameznik sploh lahko imel kakšno avtonomno moč, na katero bi lahko naslonu svoje pravice,  mora v družbi vladat konsenz o tem, da je avtonomnost  posameznika sploh etično sprejemljiva in za skupnost koristna. Do tega konsenza smo prišli skoz meščanske revolucije in skoz  novodobno etiko tolerance, v kateri je blo šele mogoče postavit osnove za take  ničejansko evforično občutenje volje do  moči od  boga in skupnosti osvobojenega nadčloveka.  


(vaja št. 3: bodi dober prijatelj policajev in sodnikov in se ti bo dobro godilo na svetu; lahko pa si tudi človek s kovčkom in imenikom)

Do vsake (dodatne) pravice ali svoboščine se je prišlo samo skozi borbo in nobena ni samoumevna. Družba kot taka je zgolj neka abstrakcija in nasplošno lahko rečem, da si moraš tudi danes vsako pravico posebej izboriti (sedveda tedaj, ko ugotoviš, da ti jo jemljejo), rezultat te borbe pa je odvisen od tvoje moči (take in drugačne v najširšem možnem pomenu).



uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
Lilith
5
*****
Offline

..to be more like me and
less like you...
Posts: 1554

Re: Morilci živali
Reply #152 - 18.11.2004 at 14:34:16
 
t, jaz taaaak uživam v tvojih vajah Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley
Back to top
 

... Sometimes I feel that I should go and play with the thunder...
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #153 - 18.11.2004 at 15:01:47
 
Lilith wrote on 18.11.2004 at 14:34:16:
t, jaz taaaak uživam v tvojih vajah Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley




kraft durch freude - ni kej



uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #154 - 19.11.2004 at 12:39:45
 
t wrote on 18.11.2004 at 13:21:17:
Sploh nisem govoril o potrebi temveč o stvari (o subjektu ali predmetu).

Kar pa se potreb in njih zadovoljevanja tiče, je drugo vprašanje, na katero pa nedvoumno zadovoljivo odgovarja že psihoanaliza.


Subjekta ni možno tko na izi ločit od potrebe.

Če je  osnovna potreba  posameznika svoboda, skoz katero se sploh šele  lahko konstituira kot posameznik,  pol so njegove pravice tisti predmet/subjekt, ki mu te potrebe edino lahko zadovoljujejo. Za avtonomnega posameznika je svoboda najvišje dobro, ki mu jo zagotavljajo pravice, ki jo sistematično zagotavljajo  le na demokratičen način urejeni  odnosi med avtonomnimi subjekti po načelu tolerance.

Posamezniku  svojih  pravic torej ni treba vsakič posebej  od nule izborit s svojo močjo, je pa res njegova svobodna volja, da jih  izkoriti al pa ne oz. če si s svojo močjo  širi polje svojih pravic al pa ne. Pravice posameznika so v tem smilslu lahko najvišje dobro skupnosti in jih zato skupnost kot celota varuje, vzdržuje in celo širi, saj s tem zadovoljuje temeljno potrebo modernega človeka po svobodi.

S pojmom svobode kot osnovne potrebe modernega človeka se dost natančno pa globoko ukvarja tud psihonalaiza. Jest v tem smislu poznam predvsem fromma, ki je poglobljeno analiziral predvsem problem, da se posameznik svoji svobodi odreče in se podredi skupnemu dobru totalitarne  družbe ali pa svobodo  biti zamenja s svobodo imeti.    


Quote:
Nujno ni in tu imaš na pol prav. Še vedno je dejstvo, da nas rodijo, tako kot je dejstvo, da umremo sami (pa čeprav umreti sam še ne pomeni umreti osamljen).

Tudi skozi razmerje do drugih - lahko bolj ali manj (bolj ko se zavestno oblikuješ  razmerju do drugih, bolj te nezavedno oblikuje v razmerju do sebe - saj se v oblikovanju zgolj do drugih odtujuješ od samega sebe). Paradoks skupnega dobrega je v tem, da skupno dobro ne more biti skupno dobro, če ni dobro za vse - še posebej pa za subjekta.


Paradoks skupnega dobrega je v tem, da v bistvu ne sme bit dobro ne za skupnost ne za posameznika, pa kljub  temu brez tega ne more noben eksitirat. Eno srednje sranje skratka ala  demokracija, zarad katerga ni nobene logike, da bi se jo blo komu  zdelo vredno zastvljat svojo moč al pa se  pa zanjo clo žrtvovat, dokler je prisotno. Za tako srednjožalost, ki nima nč odrešilnega vseb, se ni privlačno žrtvovat, samo če se za kaj takega kot posmeznik nis pripravljen žrtvovat,  si potencilane žrtev tistih, ki se sklicujejo na odrešujočo  moč skupnega dobrega.  


Tele tvoje drevsne vaje so o.k., samo te logike odnosa  med posameznim in skupnim, ki velja v gozdu,  ne moreš prenašat na  človeško družbo, ki je skupnost višjega reda.

Če bi se odnos posamezmeznik-skupnost v družbi vpostvaljal v skladu   etiko avtonomnega  posameznika, ki sledi lastni moći, tega  ne bi nč oviral, da ne bi iztrebil cele skupnosti. In obratno, etika skupnosti, ki temelji na lastni prevladi nad posameznikom, skupnosti  nč ne ovira, da bi ne  iztrebla vsakega posebej. Ker je moderna družba  za razliko od gozda sestavljena iz posameznikov, ki svojo posameznost lahko reflektirajo  le skozi razmerja do  drugih, so posamezniki med sabo prisiljeni  vzpostvljajt   take odnose, da se ta refleksija posamičnosti zmeraj znova vzpostalja. Brez drugih se posameznik skratka ne more zavedat svoje posameznosti, zato je v družbeno živjelnje prisiljen čist zarad uveljavljanja svoje lastne posameznosti in ne zato, ker bi mu  skupnostno življenje predstavljalo ideal najvišjega dobrega.
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #155 - 24.11.2004 at 12:41:23
 
titud wrote on 19.11.2004 at 12:39:45:
Subjekta ni možno tko na izi ločit od potrebe.



Zakaj ne?


titud wrote on 19.11.2004 at 12:39:45:
Če je  osnovna potreba  posameznika svoboda, skoz katero se sploh šele  lahko konstituira kot posameznik,  pol so njegove pravice tisti predmet/subjekt, ki mu te potrebe edino lahko zadovoljujejo. Za avtonomnega posameznika je svoboda najvišje dobro, ki mu jo zagotavljajo pravice, ki jo sistematično zagotavljajo  le na demokratičen način urejeni  odnosi med avtonomnimi subjekti po načelu tolerance.


Zelo krožno, sklepanje, ki iz katerega bi lahko sklepali tudi:

-če posameznik nima pravic ni svoboden; če ni svoboden pa sploh ni posameznik: kaj torej je?

- če posamezniku svobodo zagotavljajo "le na demokratičen način urejeni  odnosi med avtonomnimi subjekti po načelu tolerance" in iz njih izhajajoče pravice, potem nikjer drugje razen v demokraciji ni nikoli imel nobenih pravic ali svoboščin.

(vsak je posameznik takoj, ko ga rodijo in ne glede na to, kje se znajde, bo točno toliko svoboden, kot se bo za svojo svobodnost boril: kontra primer sistema, kjer ni nobenih pravic lahko najdemo tudi pri sistemih, kjer pravice in svoboščine niso tako lepo porazdeljeni: tudi v diktaturi obstaja vsaj en svoboden posameznik - diktator: pa ne mi modrovati, kako drugi prostovoljno podarjajo avtokratu svoje pravice - večina diktatorjev si jih lepo vzame mimo vseh norm in pravil, zakonov...)



titud wrote on 19.11.2004 at 12:39:45:
Posamezniku  svojih  pravic torej ni treba vsakič posebej  od nule izborit s svojo močjo, je pa res njegova svobodna volja, da jih  izkoriti al pa ne oz. če si s svojo močjo  širi polje svojih pravic al pa ne. Pravice posameznika so v tem smilslu lahko najvišje dobro skupnosti in jih zato skupnost kot celota varuje, vzdržuje in celo širi, saj s tem zadovoljuje temeljno potrebo modernega človeka po svobodi.



Še enkrat: tu ne gre za nek minimum, katerega lahko najdemo povsod - tu gre za maksimum, oziroma za več.


titud wrote on 19.11.2004 at 12:39:45:
Jest v tem smislu poznam predvsem fromma, ki je poglobljeno analiziral predvsem problem, da se posameznik svoji svobodi odreče in se podredi skupnemu dobru totalitarne  družbe ali pa svobodo  biti zamenja s svobodo imeti.    


From je itaq zgrešil: pogledal je žal samo tisti hlapčevski del: v totalitarnih sistemih obstajajo tudi gospodarji (vsaj eden), ki si vzamejo vse.


titud wrote on 19.11.2004 at 12:39:45:
Paradoks skupnega dobrega je v tem, da v bistvu ne sme bit dobro ne za skupnost ne za posameznika, pa kljub  temu brez tega ne more noben eksitirat. Eno srednje sranje skratka ala  demokracija, zarad katerga ni nobene logike, da bi se jo blo komu  zdelo vredno zastvljat svojo moč al pa se  pa zanjo clo žrtvovat, dokler je prisotno. Za tako srednjožalost, ki nima nč odrešilnega vseb, se ni privlačno žrtvovat, samo če se za kaj takega kot posmeznik nis pripravljen žrtvovat,  si potencilane žrtev tistih, ki se sklicujejo na odrešujočo  moč skupnega dobrega.  


Skupno dobro je pač samo abstrakcija, s katero se ovce prepriča, da jih bodo (v imenu skupnega dobrega) samo ostrigli, potem pa se jih zakolje.


titud wrote on 19.11.2004 at 12:39:45:
Tele tvoje drevsne vaje so o.k., samo te logike odnosa  med posameznim in skupnim, ki velja v gozdu,  ne moreš prenašat na  človeško družbo, ki je skupnost višjega reda.


Zakaj ne?

Kje vidiš višji red?

Sicer pa sem ti hotel samo pokazati na nesmiselnost sociološke definicije človeka, ki pojem človek zreducira zgolj na družbenega človeka. (tako kot ga teologija reducira na stroj ali kapitalizem na homo faberja...)

Tako kot ne boš našel gozda brez dreves, tako tudi ne boš našel družbe brez človeka. Lahko pa dobiš človeka brez družbe ali drevo brez gozda.

Pojem človeka je horizontni pojem, katerega ne moremo omejiti, temveč ga lahko samo opazujemo pod različnimi zornimi koti, od katerih pa so vsi nujno zgolj delni in nepopolni. Horizont je pač tista navidezna črta, ki se nam kljub našemu nenehnemu približevanju odmnika po logaritmični funkciji.


titud wrote on 19.11.2004 at 12:39:45:
Če bi se odnos posamezmeznik-skupnost v družbi vpostvaljal v skladu   etiko avtonomnega  posameznika, ki sledi lastni moći, tega  ne bi nč oviral, da ne bi iztrebil cele skupnosti.


Razen mogoče to, da bi mu postalo dolgčas.


titud wrote on 19.11.2004 at 12:39:45:
In obratno, etika skupnosti, ki temelji na lastni prevladi nad posameznikom, skupnosti  nč ne ovira, da bi ne  iztrebla vsakega posebej.


Tukaj postane zadeva za razliko od posameznika stvar nekoliko bolj zapletena: ko bi ostala zadnja dva posameznika, skupnosti ne bi bilo več, temveč samo še dva...

(sicer pa ni etike skupnosti (vsaj jaz ne poznam nobene), ki ne bi temeljila na prevladi skupnosti nad posameznikom)


titud wrote on 19.11.2004 at 12:39:45:
Ker je moderna družba  za razliko od gozda sestavljena iz posameznikov, ki svojo posameznost lahko reflektirajo  le skozi razmerja do  drugih, so posamezniki med sabo prisiljeni  vzpostvljajt   take odnose, da se ta refleksija posamičnosti zmeraj znova vzpostalja. Brez drugih se posameznik skratka ne more zavedat svoje posameznosti, zato je v družbeno živjelnje prisiljen čist zarad uveljavljanja svoje lastne posameznosti in ne zato, ker bi mu  skupnostno življenje predstavljalo ideal najvišjega dobrega.  


Lep primer sociološke omejenosti  Roll Eyes
(redukcija človeka na zgolj družbeno bitje)

Teolog bi tukaj dejal, da se človek reflektira v razmerju do Boga.

Kapitalist, da se reflektira v razmerju do svojega dela.

Umetnik, da v razmerju do umetnosti ali umetniškega dela.

Narcis bi se reflektiral v svojem lastnem odsevu.

Mornar v razmerju do morja.

Jezikoslovec bi dejal, da se posameznik reflektira v razmerju do jezika.
.
.
.


uživaj!

Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #156 - 24.11.2004 at 15:55:29
 
Quote:
Zelo krožno, sklepanje, ki iz katerega bi lahko sklepali tudi:

-če posameznik nima pravic ni svoboden; če ni svoboden pa sploh ni posameznik: kaj torej je?

- če posamezniku svobodo zagotavljajo "le na demokratičen način urejeni  odnosi med avtonomnimi subjekti po načelu tolerance" in iz njih izhajajoče pravice, potem nikjer drugje razen v demokraciji ni nikoli imel nobenih pravic ali svoboščin.

(vsak je posameznik takoj, ko ga rodijo in ne glede na to, kje se znajde, bo točno toliko svoboden, kot se bo za svojo svobodnost boril: kontra primer sistema, kjer ni nobenih pravic lahko najdemo tudi pri sistemih, kjer pravice in svoboščine niso tako lepo porazdeljeni: tudi v diktaturi obstaja vsaj en svoboden posameznik - diktator: pa ne mi modrovati, kako drugi prostovoljno podarjajo avtokratu svoje pravice - večina diktatorjev si jih lepo vzame mimo vseh norm in pravil, zakonov...)


Eno  je sebe razumet kot organski del hierahično  organizirane celote/skupnosti, kot neke vrste ud, ki pripomore k funkcioniranju družnega organizma kot celote. Na vrhu te hierhajije je magari aboslut/bog, ampak ta nima nobene avtonomije, je ravno tako kot vsak drug posameznik  nevatonomen del celote pa kolikorkol bo že porabu svoje  moči,  da se bo bo prigužval na vrh hierahije. Clo nasprotno, višje je, manj je svovoboden/avtonomen, bolj je odgovoren za skupnost, bolj so njegova vrednote in kreposti istijo z dobrim v skupnosti.  Ali se kot tak sploh lahko  refletira  kot posameznik?

Drugo pa je sebe razumet kot avtonomnega posameznika . Pojem posameznika kot osebnosti je izrazito novododovni civilizacijski pojav, katerga začetki segajo sicer v klasično grčijo, vendar se je posameznik v obliki močne in kreativne osebnosti zavestno  izdeferenciral iz skupnosti  šele v  renesansi in pozneje dobil razmah v humanizmu in razsvetljenstvu. Avtokrat sam po seb ni tiran, tiran postane šele, ko je od  folka razpoznan za tirana, to pa je šle pol, ko  folk že ima eno percepcijo svoje lastne posamičnosti in se počut od tirana ogrožen v lastni svobodi, to pa itak sovpada s koncem absolutizma in meščanskimi revolucijami.    


Lahko je dons rečt, da je vsak posameznik takoj ob rojstvu. Ampak priznanje pravic otroku kot posamezniku je skor čist novo, pa še tega otroku  dons skor noben ni pripravljen priznat, dokler ekonomsko ne doseže samostojnosti. Svobodo in  osebno avtonomijo pač povezujemo z ekonomsko/politično avtonomnostjo, ta pa je itak možna šele z osvoboditvijo človeka izpod suženjstva osebne podložnosti in drugemu.              

Quote:
Še enkrat: tu ne gre za nek minimum, katerega lahko najdemo povsod - tu gre za maksimum, oziroma za več.


Še enkrat, absolutist ni človek z maksimum osebnih pravic. Je suženj svoji skupnosti.  

 
Quote:
From je itaq zgrešil: pogledal je žal samo tisti hlapčevski del: v totalitarnih sistemih obstajajo tudi gospodarji (vsaj eden), ki si vzamejo vse.


Fromm je opisal isti pojav iz druge strani. Lahko bi tud reku, da tiran uživa v svobodi pravic, ki pripada tistim, so se ji odrekli.



Quote:
Skupno dobro je pač samo abstrakcija, s katero se ovce prepriča, da jih bodo (v imenu skupnega dobrega) samo ostrigli, potem pa se jih zakolje.

Eno je lastno dobro drugim prodajat kot skupno dobro. To delajo  kastni/razredni sistemi.
Drugo pa je skupno dobro prodajat kot nikogaršnje dobro. To delajo demokratnitčni sistemi.



Quote:
Zakaj ne?

Kje vidiš višji red?

Sicer pa sem ti hotel samo pokazati na nesmiselnost sociološke definicije človeka, ki pojem človek zreducira zgolj na družbenega človeka. (tako kot ga teologija reducira na stroj ali kapitalizem na homo faberja...)

Tako kot ne boš našel gozda brez dreves, tako tudi ne boš našel družbe brez človeka. Lahko pa dobiš človeka brez družbe ali drevo brez gozda.

Pojem človeka je horizontni pojem, katerega ne moremo omejiti, temveč ga lahko samo opazujemo pod različnimi zornimi koti, od katerih pa so vsi nujno zgolj delni in nepopolni. Horizont je pač tista navidezna črta, ki se nam kljub našemu nenehnemu približevanju odmnika po logaritmični funkciji.  


Sociološka definicija človeka, ki se zreducira na njegovo družbenost, je potrebna vedno, ko ga obravnavamo glede na  njegovo ravnanje, saj je to ravnanje  družbeno pogojeno. Če njegovo ravnanje obravnavamo filozofsko ali psihološko zihr ne bomo dobili nč bolj večdimenzionalnega vpogleda.        

 
Quote:
(sicer pa ni etike skupnosti (vsaj jaz ne poznam nobene), ki ne bi temeljila na prevladi skupnosti nad posameznikom)

Kaj sva že rekla okrog tega? Da je etika notranja zadeva posameznika , morala pa zunanja  družbena kategirija. Zakaj torej izključuješ  možnost, da  bi blo  lahko moralno   tisto, ki  je  utemeljeno  na individualni  etiki posameznikov.  Oz. zakaj ne bi mogla obstajat skupnost, ki je ne drži skupaj neka skupna morala, ampak etika posameznikov, za katero je obstoj  take skupne morale neetičen.    


Quote:
Lep primer sociološke omejenosti    
(redukcija človeka na zgolj družbeno bitje)

Teolog bi tukaj dejal, da se človek reflektira v razmerju do Boga.

Kapitalist, da se reflektira v razmerju do svojega dela.

Umetnik, da v razmerju do umetnosti ali umetniškega dela.

Narcis bi se reflektiral v svojem lastnem odsevu.

Mornar v razmerju do morja.

Jezikoslovec bi dejal, da se posameznik reflektira v razmerju do jezika.
.

Zaenkrat svoje družbenosti  pač ne morem mislit zunaj kategorije jezika, ki je pač socialna kategorija. A pa morda  zate ni?  
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #157 - 25.11.2004 at 14:28:27
 
titud wrote on 24.11.2004 at 15:55:29:
Eno  je sebe razumet kot organski del hierahično  organizirane celote/skupnosti, kot neke vrste ud, ki pripomore k funkcioniranju družnega organizma kot celote. Na vrhu te hierhajije je magari aboslut/bog, ampak ta nima nobene avtonomije, je ravno tako kot vsak drug posameznik  nevatonomen del celote pa kolikorkol bo že porabu svoje  moči,  da se bo bo prigužval na vrh hierahije. Clo nasprotno, višje je, manj je svovoboden/avtonomen, bolj je odgovoren za skupnost, bolj so njegova vrednote in kreposti istijo z dobrim v skupnosti.  Ali se kot tak sploh lahko  refletira  kot posameznik?



Res je, da nihče ne stoji v nekem popolnem vakuumu, zato jaz tu premišljujem o preseganju možnega ne pa doseganju nemogočega - in to v dejanskosti (preteklik ali sedanjik).


titud wrote on 24.11.2004 at 15:55:29:
Drugo pa je sebe razumet kot avtonomnega posameznika . Pojem posameznika kot osebnosti je izrazito novododovni civilizacijski pojav, katerga začetki segajo sicer v klasično grčijo, vendar se je posameznik v obliki močne in kreativne osebnosti zavestno  izdeferenciral iz skupnosti  šele v  renesansi in pozneje dobil razmah v humanizmu in razsvetljenstvu.


Dejmo tukaj najprej tole avtonomnost razčistit: kolikor jaz vem, je avtonomnost lastnost ali pravica neke enote-posameznika, da svoje notranje zadeve rešuje sam in po svoje.

Vsak posameznik ima in je imel vsaj določeno mero avtonomnosti - da se je posral ali se poščije kadar mu pride.

(kar se tega tiče so bili posamezniki vedno precej avtonomni)
Kar pa se ostalih pravic tiče so se skozi zgodovino širile in ožile precej naključno in odvisno od posamezne situacije.

Moram te popraviti: pojem vsakega posameznika kot osebnosti je novodobni pojav. Ni pa res, kar trdiš v nadaljevanju, saj te na laž postavlja celotna zgodovina, ki je zgodovina osebnosti in posameznih genijev ali norcev - zgodovina se vedno oblikuje okrog posameznikov, ki postanejo nosilci.

(pa ne samo politična zgodovina isto velja tudi za umetnost ali znanost, religijo...)


titud wrote on 24.11.2004 at 15:55:29:
Avtokrat sam po seb ni tiran, tiran postane šele, ko je od  folka razpoznan za tirana, to pa je šle pol, ko  folk že ima eno percepcijo svoje lastne posamičnosti in se počut od tirana ogrožen v lastni svobodi, to pa itak sovpada s koncem absolutizma in meščanskimi revolucijami.


Ja in drek ni drek, dokler ga nekdo ne zaduha in prepozna???? Wink

Drek postane drek, ko folku začne smrdeti, ko folk dobi eno percepcijo svojega lastnega duha....  Me pa zanima, kaj je bil potemtakem prej??

(zgrešil pa si tudi zgodovinsko)



titud wrote on 24.11.2004 at 15:55:29:
Lahko je dons rečt, da je vsak posameznik takoj ob rojstvu. Ampak priznanje pravic otroku kot posamezniku je skor čist novo, pa še tega otroku  dons skor noben ni pripravljen priznat, dokler ekonomsko ne doseže samostojnosti. Svobodo in  osebno avtonomijo pač povezujemo z ekonomsko/politično avtonomnostjo, ta pa je itak možna šele z osvoboditvijo človeka izpod suženjstva osebne podložnosti in drugemu.
             

Logično a ne?

Kolikor moči - toliko pravic.

(jebiga otrok je pač lep primer nemoči in pravic: lahko še tako blodimo o otrokovih pravicah, vendar je to podobno kot, da bi govorili o pravicah slepih in hromih, ki da imajo pravico do vozniškega izpita: te pravice jim načeloma sploh nihče ne jemlje, nihče razen njihova nezmožnost, ki bi se izkazala na zdravniškem pregledu: ali v najskrajnejšem primeru kar v praksi)


titud wrote on 24.11.2004 at 15:55:29:
Še enkrat, absolutist ni človek z maksimum osebnih pravic. Je suženj svoji skupnosti.  


A se ti mal hecaš?

titud wrote on 24.11.2004 at 15:55:29:
Eno je lastno dobro drugim prodajat kot skupno dobro. To delajo  kastni/razredni sistemi.
Drugo pa je skupno dobro prodajat kot nikogaršnje dobro. To delajo demokratnitčni sistemi.


Torej bom rekel: "to ni dobro za nikogar, razen za vse." nas??

Pa sej nisem Buš.Wink

(še vseeno pa ne vidim med zgornjima nobene razlike: tudi tisti v kastnem sistemu lahko rečejo, da kastni sistem ni dober za nikogar razen za vse: saj, kot pravi titud, konec koncev so vladajoči sužnji nedotakljivih)

titud wrote on 24.11.2004 at 15:55:29:
Sociološka definicija človeka, ki se zreducira na njegovo družbenost, je potrebna vedno, ko ga obravnavamo glede na  njegovo ravnanje, saj je to ravnanje  družbeno pogojeno. Če njegovo ravnanje obravnavamo filozofsko ali psihološko zihr ne bomo dobili nč bolj večdimenzionalnega vpogleda.    
   

Se ne strinjam, ker ni vse ravnanje samo družbeno pogojeno: moje prehranjevanje je pogojeno z mojo lakoto, ne pa z družbo, s katero je pogojen kvečjemu način mojega prehranjevanja, pa še to samo dokler nisem preveč lačen. Ko grem na veliko potrebo to ni družbeno pogojeno, ko se zaljubim to ni družbeno poogojeno.

Tudi če lahko rečemo, da se vse dogaja znotraj družbe, to še ne pomeni, da je to dogajanje pogojeno z družbo in njenimi pravili.

Če me zanima človek kot telo, mi pač popolnoma zadoščata medicina in biologija in s tem si vsekakor razširim dimencije pri svojem pogledu na človeka.

Če me zanima človek kot človek ga ne bom definiral samo preko družbe: v bistvu ga ne morem, saj sam pojem (človeške) družbe v samem sebi že vsebuje pojem človeka, zato dobimo krožno definicijo, ki načeloma ni vredna pol pizde mrzle vode, dodatna jeba pa je še v tem, da družba ali skupnost živih bitij iste vrste ni nekaj, kar bi bilo značilno zgolj za človeka in tako tvorilo neko značilno posebnost po kateri bi se razlikoval od ostalih živali ali rastlin:

vprašujoči: Kaj je človek?
sociolog:    Človek je družbeno bitje.
vprašujoči: Kaj je družbeno bije?
sociolog:    Bitje v družbi.
vprašujoči: Kaj je bitje.
sociolog:    Nekaj, kar živi.
vprašujoči: Kaj je pa družba?
sociolog:    Skupnost več živih bitij.
vprašujoči: Tako kot mravlje, ali čebele in ostale živali??
sociolog:    Ne to je drugače, človek je bitje, ki živi skupaj z ljudmi.
vprašujoči: Kaj pa so ljudje?
sociolog:    Ljudje so bitja, ki živijo v človeški družbi.


 
titud wrote on 24.11.2004 at 15:55:29:
Kaj sva že rekla okrog tega? Da je etika notranja zadeva posameznika , morala pa zunanja  družbena kategirija. Zakaj torej izključuješ  možnost, da  bi blo  lahko moralno   tisto, ki  je  utemeljeno  na individualni  etiki posameznikov.  Oz. zakaj ne bi mogla obstajat skupnost, ki je ne drži skupaj neka skupna morala, ampak etika posameznikov, za katero je obstoj  take skupne morale neetičen.
 

Etika je disciplina: nauk o dobrem. Morala pa instrumentalizirana etika (bi reku kanonizirana in sistematizirana zbirka navodi,l priporočil, prepovedi ....) nižjega reda etika je disciplina morala pa tehnika in sistem. Sicer pa nisem nikjer ničesar izključeval. Mislim, da taka skupnost celo obstaja - tu in zdaj.


titud wrote on 24.11.2004 at 15:55:29:
Zaenkrat svoje družbenosti  pač ne morem mislit zunaj kategorije jezika, ki je pač socialna kategorija. A pa morda  zate ni?  


Poskusi kaj takšnega reči jezikoslovcu, pa ti bo dal vetra.

Jezik je socialna kategorija samo v glavah (in teorijah) sociologov, ki tako ali tako gledajo vse skozi svojo optiko in nekaterih jezikoslovcev.

Tudi jezik ni nekaj, kar bi bilo lastno samo ljudem, saj tak ali drugačen jezik za sporazumevanje med seboj (med lastno vrsto in z ostalimi) uporabljajo vse živali. Jezik je torej družbena kategorija samo če pojem družbe razširimo na vsa živa bitja: namreč tudi pes, ki laja name mi hoče nekaj sporočiti. Lahko pa ga razširim tudi na neživo naravo, kjer mi Sonce na zahodu veselo sporoča, da bo kmalu noč, na vzhodu pa da bo kmalu dan... - v tem primeru bi lahko dejal da je jezik nad družbena kategorija, saj gre popolnoma mimo vsake družbe.

Jezik kot tak je družbena kategorija, dokler ga gledamo znotraj te optike, lahko pa si ga vzamem tudi kot samostojen predmet proučevanja ali ustvarjanja.

Večji problem (spoznavnoteoretski), je torej v tem, da družbe ne moremo misliti mimo človeka (medtem ko čoveka lahko mislimo mimo družbe), še večji pa, da smo mi, ki mislimo ljudje.


uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #158 - 26.11.2004 at 13:03:21
 
T, ne bi zdaj v detajle razčlenjeval vsako od tvojih trditev, bi se začel oddaljevat od bistva tega, kar hočem povedat.

Zgodovinsko gledano je  človeški razvoj šel od skupnosti z  nezavedno kulturo, v kateri  je bil posameznik potopljen v skupnost,  do zavestne kulture, ko je posameznik razvil samozavedanje in osebno avtonomijo. Človek je bil v nezavedni kulturi avtonomen le na ravni  zadovoljevanju svojih osnovnih  biloških funkcij, v zavedni kulturi pa si je ustvaru tud  kulturno avtonomijo. Moderen človek  je tako svoj  kulturni prostor umestil na tisto  mesto, ki ga je pri arhaičnem človeku  imela samo  njegova primarna biologija.

Zgodovisnko gledano je ta zavestna kulturna avtonomija nastajala skoz zavedanje ene kulture nasproti drugi  in skoz avtonomizacijo posameznih skupin, ki so razvijale svoje kulture nasproti drugim  skupinam iste skupnosti. Prehod nezavedne kulture  v zavedno je omogočil  tudi razvoj  pisave, ki  omogoča  lastno  refeksijo.  

V tem kontesktu je jasno, da posameznik v skupnostih z  nezavedno  kultro svoje moči ni mogel izkoristit za to, da bi si vzpostavu avtonomijo kot samozavedujoč posameznik. Osebne svobode namreč  ni razumu kot lastno  avtonomijo od skupnosti, ampak  le kot svobodo za opravljanje svojih osnovnih bioliških potreb znotraj vrednot in  obrazcev nezavedne kulture skpnosti.

Po moje me ti  razumeš kot da te jest hočem prepričat, da so človeške biološke potrebe kulturno pogojene in da zato človk kot  posameznik ne more bit avtonomen. Jest ti hočem pa dopovedat , da človk dejansko ne more bit  avtonomen, dokler zadovoljenje svojih  sicer avtonomnih  biloloških potreb veže na zadovoljevanje skoz nezavedno kulturo skupnosti. Da  se avtonomija človeka kot posameznika ne  začne pri njegovi avtonomni  biologiji, ampak pri avtonomni kulturi, in šele v tem smsilu je  zame bilogija človeka kulturno pogojena.  

Šele samozavedanje naredi človeka  tudi za avtonomno biološko bitje.  To samozavednje človeka kot avtonomenga biloškega bitja pa je mogoče šele na tako viskoki kulturni stopnji razvoja, da avtonomenmu biološkemu bitju zagotavlja tud  potrebno kulturno avtonomijo, da se v njej kot biloško bitje lahko v celot in brez ostanka  realizira.

Ena od takih oblik skupnosti, ki omogočajo razvoj kulturne avtonomije posameznika,  je zihr na toleranci zasnovana demokracija. Lahko da se razvija tud kakšna druga oblika skupnosti, ampak nobene, ki ne zagotavlja pravice do  osebne kulturne avtonomije in ki hkrat ne omogoča sobivanja teh posmeznih avtonomij v  družbi kot celoti, ni mogoče imet za višjo obliko v razvoju človeka.    

Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #159 - 27.11.2004 at 15:55:47
 
titud wrote on 26.11.2004 at 13:03:21:
Zgodovinsko gledano je  človeški razvoj šel od skupnosti z  nezavedno kulturo, v kateri  je bil posameznik potopljen v skupnost,  do zavestne kulture, ko je posameznik razvil samozavedanje in osebno avtonomijo. Človek je bil v nezavedni kulturi avtonomen le na ravni  zadovoljevanju svojih osnovnih  biloških funkcij, v zavedni kulturi pa si je ustvaru tud  kulturno avtonomijo. Moderen človek  je tako svoj  kulturni prostor umestil na tisto  mesto, ki ga je pri arhaičnem človeku  imela samo  njegova primarna biologija.

Zgodovisnko gledano je ta zavestna kulturna avtonomija nastajala skoz zavedanje ene kulture nasproti drugi  in skoz avtonomizacijo posameznih skupin, ki so razvijale svoje kulture nasproti drugim  skupinam iste skupnosti. Prehod nezavedne kulture  v zavedno je omogočil  tudi razvoj  pisave, ki  omogoča  lastno  refeksijo.  

V tem kontesktu je jasno, da posameznik v skupnostih z  nezavedno  kultro svoje moči ni mogel izkoristit za to, da bi si vzpostavu avtonomijo kot samozavedujoč posameznik. Osebne svobode namreč  ni razumu kot lastno  avtonomijo od skupnosti, ampak  le kot svobodo za opravljanje svojih osnovnih bioliških potreb znotraj vrednot in  obrazcev nezavedne kulture skpnosti.


Problem te tvoje pravljice je v tem, da je to predvsem mit, ki so ga razni romantični antropologi vseskozi uveljavljali. T je u bistvu mit, ki je vpleten v vsako kulturo in nam govori o neki zlati dobi, nekem predstanju, kjer je bilo vse združeno in lepo. Jeba je v tem, da so ta mit antropologi v štartu nalepili na vsako kulturo, ki je bila starejša ali bolj "primitivna". Dajstva se s tem mitom niso nikoli ujemala, saj imajo ljudje v vsaki kulturi do svojih mitov in verovanj določen odmik: nikoli se ne zlijejo v popolnosti (razen morda nekaterih, ki naj bi bili nosilci, pa še ti sami pri sebi ne gredo do konca).

In samozavedanje je faza v človekovem ratvoju: faza, skozi katero gremo vsi "normalni" ljudje, zaznamo pa jo tudi pri določenih živalih: tej faz se reče zrcalni stadij - to je moment, ko se subjekt prepozna v svojem odsevu. Tukaj imamo začetek samozavedanja pri vsakem posamezniku in to samozavedanje je del posameznika ne pa del, ki bi bil pogojen družbeno.


titud wrote on 26.11.2004 at 13:03:21:
Po moje me ti  razumeš kot da te jest hočem prepričat, da so človeške biološke potrebe kulturno pogojene in da zato človk kot  posameznik ne more bit avtonomen. Jest ti hočem pa dopovedat , da človk dejansko ne more bit  avtonomen, dokler zadovoljenje svojih  sicer avtonomnih  biloloških potreb veže na zadovoljevanje skoz nezavedno kulturo skupnosti. Da  se avtonomija človeka kot posameznika ne  začne pri njegovi avtonomni  biologiji, ampak pri avtonomni kulturi, in šele v tem smsilu je  zame bilogija človeka kulturno pogojena.  

Šele samozavedanje naredi človeka  tudi za avtonomno biološko bitje.  To samozavednje človeka kot avtonomenga biloškega bitja pa je mogoče šele na tako viskoki kulturni stopnji razvoja, da avtonomenmu biološkemu bitju zagotavlja tud  potrebno kulturno avtonomijo, da se v njej kot biloško bitje lahko v celot in brez ostanka  realizira.

Ena od takih oblik skupnosti, ki omogočajo razvoj kulturne avtonomije posameznika,  je zihr na toleranci zasnovana demokracija. Lahko da se razvija tud kakšna druga oblika skupnosti, ampak nobene, ki ne zagotavlja pravice do  osebne kulturne avtonomije in ki hkrat ne omogoča sobivanja teh posmeznih avtonomij v  družbi kot celoti, ni mogoče imet za višjo obliko v razvoju človeka.



Ko se opica ali človeški otrok prepoznata v zrcalu bi temu težko rekel "visoka stopnja kulturnega razvoja". Po moje se pač samozavedanje začne tukaj - ko se posameznik prepozna. In za to resnično ni potrebna neka družbena pogojenost: in seveda je res, da ima to samozavedanje različne stopnje ali oblike in da ne zadeva samo zavedanja sebe kot posameznika, temveč tudi zavedanje svoejega konteksta. V kolikšni meri se torej nekdo samozaveda ni odvisno od situacije (zgodovinsko družbene) temveč od posameznika in od njegove moči (v najširšem možnem pomenu).

Vsekakor se mi zdi, da tudi sedanja družba potrošništva sama po sebi ni naklonjena nekemu samozavedanju v nič večji meri kot katerakoli družba v zgodovini (no ja je že res, da te tukaj ne bodo zažgali na garmadi zaradi tega kar misliš: vendar to ni neka huda prednost), če samo posmislimo na butaste reklame in ostale ideološe aparate, katerih se ta družba poslužuje, da bi iz ljubi naredila čimboljša delovna sredstva.

V kolikšni meri se bo torej posameznik zavedal sebe in sveta okrog njega, je torej odvisno predvsem od njega: od njegovega dela, po formuli pa je količina dela vedno odvisna od moči, ki je na voljo.

če se malo poigram:

delo osvabaja
delo=moč v enoti časa
več moči = več opravljenega dela v določenem trenutku = več svobode v določenem trenutku

(če gremo nazaj: v zgodovini lahko najdemo ogromno obdobij, ki so bila samozavedanju direktno sovražna, sovražna so bila tudi vsakršnemu znanju in napreku, vendar pa so se vedno in povsod našli posamezniki, ki so sami to spreminjali in se proti temu borili: samozavedanje je od vedno tu, čeprav je najbrž res, da se pri večini ustavi kar pri zrcalnem stadiju)


uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
titud
5
p
*****
Offline

Zaznavanje mističnega
je vir vsake prave znanosti.

Posts: 6736
Markomur
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #160 - 30.11.2004 at 15:01:46
 
t wrote on 27.11.2004 at 15:55:47:
Problem te tvoje pravljice je v tem, da je to predvsem mit, ki so ga razni romantični antropologi vseskozi uveljavljali. T je u bistvu mit, ki je vpleten v vsako kulturo in nam govori o neki zlati dobi, nekem predstanju, kjer je bilo vse združeno in lepo. Jeba je v tem, da so ta mit antropologi v štartu nalepili na vsako kulturo, ki je bila starejša ali bolj "primitivna". Dajstva se s tem mitom niso nikoli ujemala, saj imajo ljudje v vsaki kulturi do svojih mitov in verovanj določen odmik: nikoli se ne zlijejo v popolnosti (razen morda nekaterih, ki naj bi bili nosilci, pa še ti sami pri sebi ne gredo do konca).


Jest ne mitoligiram, da so bli ljudje v nezavedni kulturi in potopljeni v skupnost srečnjši kot je dons atomoiziran človk, ki se zaveda svoje kulturne pogojenosti svojega samozevadnja  in zato mitologizira lastno  kulturno avtonomijo.

Človeška družba se z vsako nasledno stopnjo samozavedanja izžene iz raja, ki se ga ne zaveda, dokler ga ne preseže.

Isto je osebninm razvojem človeka: vsaka prejšnja razvojna faza ima ene lastnosti, zada katere lahko zganjamo eno nostalgijo ravno zarad tega, ker jo po preseganju ni moče več rekontruirat.

   

Quote:
In samozavedanje je faza v človekovem ratvoju: faza, skozi katero gremo vsi "normalni" ljudje, zaznamo pa jo tudi pri določenih živalih: tej faz se reče zrcalni stadij - to je moment, ko se subjekt prepozna v svojem odsevu. Tukaj imamo začetek samozavedanja pri vsakem posamezniku in to samozavedanje je del posameznika ne pa del, ki bi bil pogojen družbeno.

Ko se opica ali človeški otrok prepoznata v zrcalu bi temu težko rekel "visoka stopnja kulturnega razvoja". Po moje se pač samozavedanje začne tukaj - ko se posameznik prepozna. In za to resnično ni potrebna neka družbena pogojenost: in seveda je res, da ima to samozavedanje različne stopnje ali oblike in da ne zadeva samo zavedanja sebe kot posameznika, temveč tudi zavedanje svoejega konteksta. V kolikšni meri se torej nekdo samozaveda ni odvisno od situacije (zgodovinsko družbene) temveč od posameznika in od njegove moči (v najširšem možnem pomenu).


Prepoznanje posameznika se lahko vzpostavi samo  v  razmerju do drugih. Bitja, ki si lastne eskistence  ne zagotvljajo v  skupnostih, si lastnega jaza nimajo potrebe oblikovat niti zrcalno. Nezavedna kultura, v kateri se oblikuje nezavedni jaz,  se lahko oblikuje le v skupnostih in je zato družbeno pogojen. Zavestni jaz pa nujno kulturno pogojen s tako razvito skupnostjo, ki za svoje funkcioniranje potrebuje avtonomiziranega   posameznika.


Quote:
Vsekakor se mi zdi, da tudi sedanja družba potrošništva sama po sebi ni naklonjena nekemu samozavedanju v nič večji meri kot katerakoli družba v zgodovini (no ja je že res, da te tukaj ne bodo zažgali na garmadi zaradi tega kar misliš: vendar to ni neka huda prednost), če samo posmislimo na butaste reklame in ostale ideološe aparate, katerih se ta družba poslužuje, da bi iz ljubi naredila čimboljša delovna sredstva.

V kolikšni meri se bo torej posameznik zavedal sebe in sveta okrog njega, je torej odvisno predvsem od njega: od njegovega dela, po formuli pa je količina dela vedno odvisna od moči, ki je na voljo.

če se malo poigram:

delo osvabaja
delo=moč v enoti časa
več moči = več opravljenega dela v določenem trenutku = več svobode v določenem trenutku

(če gremo nazaj: v zgodovini lahko najdemo ogromno obdobij, ki so bila samozavedanju direktno sovražna, sovražna so bila tudi vsakršnemu znanju in napreku, vendar pa so se vedno in povsod našli posamezniki, ki so sami to spreminjali in se proti temu borili: samozavedanje je od vedno tu, čeprav je najbrž res, da se pri večini ustavi kar pri zrcalnem stadiju)


Kakorkoli obračaš,  moderen človek je  zarad razvoja družbe, ki je ustavrla smozavedoječega posameznika, za vedno presegu svoj nezaveden jaz potopljen  v skupnost. Vanjga se ne more več vrnt. S tem pa, ko pa se je zavedu kulturno pogojene percepcije samega sebe, pa se podal na  poti, da si ustvar tako kulturno avtonomijo, ki bo na njemu  najboljš način odrazla njegovo  avtentičnost.

Samo je tle en  problem, kako ustvarit tako družbo, da bo zagotavljala enako  avtonomijo tud za drugega. Tle se začnemo pogosto nekritično ozirat nazaj v skupnosti, ki so imele problem integracije posameznika v skupnost idealno rešen, a žal na račun avtonomije posameznika.
Back to top
 
 
IP Logged
 
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

Re: Morilci živali
Reply #161 - 30.11.2004 at 15:16:37
 
titud wrote on 30.11.2004 at 15:01:46:
Samo je tle en  problem, kako ustvarit tako družbo, da bo zagotavljala enako  avtonomijo tud za drugega. Tle se začnemo pogosto nekritično ozirat nazaj v skupnosti, ki so imele problem integracije posameznika v skupnost idealno rešen, a žal na račun avtonomije posameznika.    


Ker razmišljamo o družbi ... morda pa je že čas da postavimo v ospredje posameznika, s tem da ima le-ta zagotovljeno okolje pri osebnostni rasti, saj je šele kot tak pripravljen zagotavljat enako avtonomijo tud drugim.
Back to top
 
 
IP Logged
 
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

Re: Morilci živali
Reply #162 - 01.12.2004 at 09:58:04
 
Se opravičujem če sem vaju zmotila, mi je pomembno tole  Smiley
Tud Marko Pogačnik v Petem evangeliju govori o tem in sicer "da se v ospredje ne postavlja več človekovega občestvenega vidika, temveč njegovo individualno razsežnost. Uvaja ga v zakonitosti osebne duhovne poti. Ta je za vsakega človeka drugačna. Hoditi po osebni poti pa ne pomeni da bi se ljudje zgubljali v labirintu egocentrične osebnosti ... "
Back to top
 
 
IP Logged
 
t
5
p
*****
Offline

Ride si sapis!
Posts: 5103
Kozmos
Gender: male
Re: Morilci živali
Reply #163 - 01.12.2004 at 11:49:54
 
titud wrote on 30.11.2004 at 15:01:46:
Jest ne mitoligiram, da so bli ljudje v nezavedni kulturi in potopljeni v skupnost srečnjši kot je dons atomoiziran človk, ki se zaveda svoje kulturne pogojenosti svojega samozevadnja  in zato mitologizira lastno  kulturno avtonomijo.

Človeška družba se z vsako nasledno stopnjo samozavedanja izžene iz raja, ki se ga ne zaveda, dokler ga ne preseže.


Nisem rekel, da ti mitologiziraš, rekel sem samo, da si nasedel na nekem mitu, ki so ga sproducirali drugi in ki je mogoče celo integralni del vsake družbe in mogoče celo vsakega posameznika. To je mit o neki potopljenosti v nekaj, ki mogoče na abstraktni ravni za neko abstraktno povprečje celo drži, vendar pa je jeba tega mita v tem, da v enaki meri kot naj bi držal za nazaj velja tudi za danes in bo veljal v bodoče, saj boš v vsaki kulturi vedno našel tiste, ki se vanjo tako ali drugače v polni meri vklapljajo (ali pa vsaj dajejo tak videz in delajo na tem) in tiste, ki jo tako ali drugače presegajo ali pa se z njo ne identificirajo in iz nje izstopajo.

titud wrote on 30.11.2004 at 15:01:46:
Isto je osebninm razvojem človeka: vsaka prejšnja razvojna faza ima ene lastnosti, zada katere lahko zganjamo eno nostalgijo ravno zarad tega, ker jo po preseganju ni moče več rekontruirat.  



Kakor kdo. Meni še nikoli v mojem razvoju ni bilo bolje, zato kljub določenim jebam, s katerimi se ubadam, nikakor ne bi niti pod razno pristajal na regresijo.
   

titud wrote on 30.11.2004 at 15:01:46:
Prepoznanje posameznika se lahko vzpostavi samo  v  razmerju do drugih. Bitja, ki si lastne eskistence  ne zagotvljajo v  skupnostih, si lastnega jaza nimajo potrebe oblikovat niti zrcalno. Nezavedna kultura, v kateri se oblikuje nezavedni jaz,  se lahko oblikuje le v skupnostih in je zato družbeno pogojen. Zavestni jaz pa nujno kulturno pogojen s tako razvito skupnostjo, ki za svoje funkcioniranje potrebuje avtonomiziranega   posameznika.  


Na to pač ni mogoče pristati. Najprej zato, ker nikoli ni obstajalo nič takega kot nezavedna kultura. Saj sam pojem kulture vsebuje zavest: brez zavedanja in zavesti ni kulture. Prvotno kultura pomeni obdelovanje zemlje, nato pa vzgojo in stopnjo izodrazbe ali "civiliziranosti". Za obdelovanje zemlje pa se mora tisti, ki obdeluje zelo dobro zavedati tega, kar počne: imeti mora tako zavest o sebi kot zavest o tem, kar hoče doseči in znanje ali zavest tega, kako naj to doseže.

Ali si sploh lahko predstavljamo kakšna bitja, brez neke svoje skupnosti? Konec koncev se skupnost začne že s parom.

Enako paradoksen kot nezavedna kultura pa je tudi nezavedni jaz. Jaz je lahko samo zavedni ali pa ga sploh ni. Tisto, česar se jaz ne zaveda je nezavedno, ki je del celote (lahko rečem del človekove duševnosti), nikakor pa ni del jaza (razen ko stopimo v kak drug diskurz in svojemu nezavednemu rečemo nezavedni jaz, ali pa če sem koma nažgan in se ne zavedam, kaj počnem: vendar pa je to popolnoma druga zgodba). Jaz je subjekt, ki se zaveda, je točka, kjer se vzpostavlja zavest.

Bistvo zavestnega jaza ni kultura, temveč zavest (še bolje zavest o sebi - samozavedanje - samozavest).

titud wrote on 30.11.2004 at 15:01:46:
Kakorkoli obračaš,  moderen človek je  zarad razvoja družbe, ki je ustavrla smozavedoječega posameznika, za vedno presegu svoj nezaveden jaz potopljen  v skupnost. Vanjga se ne more več vrnt. S tem pa, ko pa se je zavedu kulturno pogojene percepcije samega sebe, pa se podal na  poti, da si ustvar tako kulturno avtonomijo, ki bo na njemu  najboljš način odrazla njegovo  avtentičnost.

Samo je tle en  problem, kako ustvarit tako družbo, da bo zagotavljala enako  avtonomijo tud za drugega. Tle se začnemo pogosto nekritično ozirat nazaj v skupnosti, ki so imele problem integracije posameznika v skupnost idealno rešen, a žal na račun avtonomije posameznika.    



Družba ni nikoli ustvarila ničesar: vse, kar je ustvarjenega, vse je delo posameznikov (razen če mi lahko pokažeš kakšno sliko ali knjigo, ki jo je napisala ali naslikala družba); lahko tudi posameznikov, ki so se združili ali delovali skupaj, vendar pa jih vedno lahko tudi konkretno poimeujemo (Marx in Engels sta ustvarila socializem izvajali pa so ga Lenin in kompanija). Družba sama je produkt posameznikov in njihovega delovanja in čeprav se vse dogaja znotraj nje sama ne dela ničesar.

In zelo težko me boš prepričal, da ima na primer volčje krdelo ali neka podobno oddaljena kultura problem integracije posameznika v družbo idealno rešen.


uživaj!
Back to top
 

Nič na svetu nikogar ne čaka. Nič ni dokončano, in vendar nič ne ostane nerazrešeno.
WWW WWW  
IP Logged
 
vida
5
*****
Offline

I love YaBB 1G - SP1!

Posts: 1240

Re: Morilci živali
Reply #164 - 02.12.2004 at 08:31:24
 
t wrote on 01.12.2004 at 11:49:54:
Na to pač ni mogoče pristati. Najprej zato, ker nikoli ni obstajalo nič takega kot nezavedna kultura. Saj sam pojem kulture vsebuje zavest: brez zavedanja in zavesti ni kulture.



a ne gre tle bolj za "stopnjo zavesti"  ???
Back to top
 
 
IP Logged
 
Pages: 1 ... 9 10 11 12 13 ... 18