MUDRE ZA UBRANOST TELESA, UMA IN DUŠE
Bistvo življenja je, da se zmore človek povsem sprostiti in umiriti.
Samo miren in sproščen človek je lahko povsem navzoči v sedanjosti ne
da bi objokoval in žalovai za preteklostjo ali skrbel in sanjaril o prihodnosti.
Le v sedanjosti se lahko iskreno veselimo najrazličnejših radosti, ki
nam jih daje na voljo življenje, in se učimo, modrimo ter plemenitimo,"
pravi joginja Sabrina Meško. Pred nedavnim je slovensko in tudi svetovno
javnost opozorila nase kot svetovalka in učiteljica pevke Madonne. Decembra
lani je v slovenskem jeziku pri založbi Debora izšel njen knjržni prvenec
Zdravilna mudra. Vabim vas k pogovoru z njo, v katerem boste lahko izvedeli
marsikaj o mudrah simbolnih gibih in držah rok, s katerimi lahko že v
nekaj minutah okrepite telo, um ali dušo.
Ali izvirajo mudre iz. prvobitnega jezika, ki so ga brkone sestavljali
tudi gibi rok, ali rnorebiti iz tistih gibov rok, ki so jih nekoč uporabljali
šamani pri zdravilnih obredih?
Človek je že od nekdaj z rokami oblikoval simbole, da bi se laže sporazumeval
z drugimi in okoljem, v katerem je živel. Govorica rok se je pozneje glede
na to, čemu je rabila, razvila v različna narečja, če smem tako reči.
Svečeniki so z natanko določenimi gibi rok krepili moč verskih obredov,
šamani so z drugimi gibi zdravili ipd. Pri ameriških staroseleih, Indijancih,
je bila govorica rok še posebno razvita. Prav iz nje se je pozneje razvila
znakovna pisava, ki je posnemala govorico rok. Tudi kitajske pismenke
so videti, kakor da so risbe znaka, ki ga je mogoče oblikovati s prsti
in z rokami. Gibi rok, ki imajo natanko določen pomen, so prvina vseh
kultur v človeški zgodovini.
Prvi zgodovinski viri o mudrah, simbolnih gibih ali drži so iz starega
Egipta. Tedaj so mudre večinoma uporabljali svečeniki in z njimi častili
bogove vladarje. Iz starega Egipta so se mudre razširile v Indijo, tam
so jih včlenili v jogo. Iz Indije se je znanje o njih širilo v staro Grčijo,
uporabljali so jih zlasti v gledališču. Od starih Grkov so mudre prevzeli
stari Rimljani. Čeprav lahko iz umetniških del ki so nastala v zgodnjem
krščanstvu, razberemo, da so bili Ijudje tedaj še poučeni o mudrah - Kristusa
so upodabljali s pomenIjivo držo rok - pa se je z razcvetom krščanstva
znanje o mudrah počasi izgubljalo in tonilo v pozabo. Nekateri tedanji
znanstveniki so mudre celo preganjali - menili so namreč, da je govorica
rok preveč živalska in torej nevredna človeka, božjega otroka. Zato je
vedenje o mudrah v Evropi v stoletjih izginjalo, živo pa se je ohranilo
v Indiji kot sestavina joge.
Potemtakem so indijski mojstri joge mudre samo prevzeli, kot kakovostne
metode za krepitev ubranosti telesa, urna in duha, in jih razvijali hkrati
z izvirnirni jogijskimi metodami, niso pa jih oni zasnsnovali, kakor veinoma
mislimo ...
Mojstrom joge se lahko zahvalimo, da vedenje o mudrah ni povsem utonilo
v pozabo. Tudi oplemenitili so jih, ko so jih uporabljali hkrati z drugimi
jogijskimi metodami, denimo, različnimi metodami jogijskega dihanja ipd.
Verjamem, da so mudre že v starem Egiptu uporabljali hkrati s posebnimi
tehnikami dihanja, le da se je to znanje izgubilo. Znano je, da je egipčanski
vladar Aknaton, ki je vladal dvakrat sedem let, vodil dve šoli dihanja.
Katere so, poleg pravilne drže rok, najpomembnejše prvine mudre,
od kuterih je odvisna uspešost le-te?
Poglavitna prvina dobre mudre je sproščena in povsem vzravnana, lahko
bi dejali kraIjevska drža telesa. Ko sedimo, hrbtenica ne sme biti upognjena,
zvita, marveč povsem pokončna. Pomembno je tudi, da pravilno dihamo. Le
redki ljudje so pozorni na to, kako dihajo, čeprav je dihanje neločljivo
povezano s kakovostjo življenja. Zdrav dih je močan, lahko bi dejali tudi
pogumen in odločen, z njim vsrkavamo življenje. Tudi izdih mora biti krepak,
z njim iz sebe sproščamo to, česar ne potrebujemo več. Pljuča so nekako
"prevetrena", v njih ni "starega, postanega" zraka.
Dihanje naj izvira z ravni tretje čakre, sončnega pleteža, ki je v višini
želodca. Trebuh na tem delu se nam mora med vdihom povsem razširiti, pri
izdihu pa ga potegnemo navznoter. Sproščenega dihanja ne sme ovirati pretesno
zategnjen pas ali ozko oprijeto oblačilo. Pri mudrah uporabljamo dve temeljni
vrsti dihanja - dolgo poglobljeno dihanje in kratek ognjeni dih. Prvo
dihanje nas umirja, sprošča, drugo nam da energijo, nas poživlja. Obe
vrsti sem natanko pojasnila v knjigi Zdravilna mudra. Z različnimi gibi
rok nazadnje sprožimo tak energijski pretok, ki nam omogoči premagati
kakršno koli težavo, denimo nezbranost, potrtost, nemirnost, slabo telesno
počutje idr.
Že če samo sproščeno in vzravnano sedimo ter nekajkrat globoko vdihnemo
in izdihnemo, se počutimo bolje. Če pa temu dodamo nekatere gibe rok,
je počutje še boljše.
Dejali ste, da z določeno držo rok povzročimo zaželeni pretok energije
v telesu. Zakaj so prav roke nekakšna stikala, in ne morda noge?
V telesu imamo sedem poglavitnih energijskih središč, čaker. Poleg njih
prežema telo še 72 tisoč energijskih tokov najpomembnejši od njih se spuščajo
in vzpenjajo ob hrbtenici - ki se končajo v prstih na rokah, in, kakopak,
tudi na nogah. Vzemimo za zgled, da imamo dva energijska pola. Kaj se
zgodi, ko ju združimo? Med njima se bo začelo ustvarjati ravnotežje, ubranost.
Leva polovica telesa naj bi odslikavala žensko energijo, desna pa moško.
Ko združimo levo in desno roko, omogočimo uravnotežanje ženske in moške
energije v telesu. To pomeni, da zmore ženska izražati tudi "moške
lastnosti", denimo, voditi, biti pobudnica, razmišljati logično-analitično,
moški pa "ženske", biti čuteč, skrbeč, ljubeč ipd. Z združevanjem
energijskih tokov na prstih na rokah aktiviramo različna možganska središča,
da vplivajo na naše počutje.
Tudi vsak prst je povezan s kako lastnoStjo. Palec ponazarja ego. Gibčen,
prožen palec je znamenje prožnega, prilagodljivega duha.
Palec, ki večinoma "čepi" nekje na pol poti med kazalcem in
skrajno točko iztegnjenega palca, pomeni, da je človek zelo previden.
Čim bliže kazalcu je palec, tem nezaupljivejši je človek. Mezinec je povezan
z Merkurjem, s planetom sporazumevanja. Sredinec pripada Saturnu, ki ponazarja
učitelja. Če na energijski ravni združimo Merkur in Saturn, dobimo mudro,
ki spodbuja govorniške sposobnosti, jasnost govora. Če natanko opazujete
prste, koliko so dolgi, prožni, kako so oblikovani, kako jih kdo premika
med govorom, lahko o tej osebi marsikaj razberete.
Kaj se zgodi, če mudre ne zmorem narediti povsem tako, kakor ste
jo opisali v knjigi? Lahko z nepravilno narejeno mudro povzročimo še večjo
neuravnoteženost energijskih tokov in si tako poslabšamo počutje?
Mudro bi lahko primerjali s stikalom, s katerim prižgemo luč. Če pritisnete
na stikalo, se bo luč prižgala, če pritiskate levo ali desno od njega,
se ne bo zgodilo nič.
Poterntakem je edino merilo, s katerim lahko preverimo, ali smo dobro
naredili katero izmed muder, to, da .se počutimo bolje? Če se po dveh
minutah ne zgodi želena sprememba, "stikala nisnto našli"?
Ni nujno, odvisno je od tega, kako se počutimo in katero mudro delamo.
Recimo, da ste utrujeni, izčrpani. Že po nekajminutni mudri proti utrujenosti
se boste bolje počutili. Enako velja za glavobol, ki mora začeti ponehati
domala nemudoma, ko začnerno delati mudro proti glavobolu. Zakaj'? Glavobol
pomeni nakopičenost energije v glavi, ker preveč mislimo, tuhtamo. Vzemimo
ra zgled, da je kdo jezen. Če jeze ne izrazi, marveč jo "kuha v sebi",
to tudi pomeni, da na ravni srčne čakre ne more biti kdo ve koliko ljubeč,
na ravni pete čakre pa ne hudo zgovoren. Zaradi tega začne tuhtati, kopičiti
energijo v glavi. Pritajena jeza se največkrat izrazi kakor bolečine v
želodcu ali glavobol. Ko pa naredimo mudro proti glavobolu, uravnotežimo
energijske tokove, četrta in peta čakra postaneta dejavnejši, vrtinci
tretje in šeste se umirjajo, jeza se sprošča, glavobol pojenja.
Če pa želite z ustrezno mudro premagati odvisnost, denimo od tobaka, hrane
idr., jo boste morali narediti večkrat, da bi bila učinkovita. Uspešno
odpravljanje večje težave, ki traja že dlje časa, zahteva redno, dlje
trajajočo vadbo.
Potemtakem se nam med vadbo muder ni treba opazovati v ogledalu in
sproti preverjati, ali držimo, denimo, komolce enako visoko kakor vi na
sliki v knjigi ob pojasnilu katere izmed muder, saj bi si sicer bolj škodovali
kakor koristili?
Mudre nam lahko bolj ali manj koristijo, škoditi ne morejo nikoli.
Nič hudega ni, če med vadbo povesite komolce malo bolj, kakor bi bilo
to zaželeno. Poglavitnejše je, da ste med vadbo povsem vzravnani, da se
držite pokončno - kakor kralj ali kraljica. Že taka drža, tudi v vsakdanjem
življenju, nam nekako omogoča in vsiljuje boljše počutje. Ko zvijete hrbtenico,
se nagibate naprej ali se "zgrbite", se takoj slabše počutite.
Lahko z vadbo pranajame, hatha joge in drugih jogijskih metod okrepimo
učinkovitost muder?
Seveda. Pranajama vam omogoči, da bolje nadzirate dihanje, da dihate globlje
in bolj sproščeno. Hatha joga - obvladovanje različnih položajev telesa
- pa vam pomaga, da laže sedite vzravnano in da vam je pri tem udobno.
Pomembno je namreč, da se med vzravnanim sedenjem ne naprezamo, temveč
da smo sproščeni in povsem mirni. Da smo v taki drži stabilni. Veliko
ljudi ne more sproščeno, mirno sedeti. Zdržijo največ nekaj minut. Umirjeno
telo pa omogoča umirjenost misli. Na drugi strani pa je prednost muder
prav to, da ne zahtevajo vnaprejšnje priprave, izkušenj ali znanja. Lahko
jih dela kdor koli in kadar koli, ne glede na starost in spol. Če se ukvarja
z jogo ali ne.
Če sem vas prav razumela, z mudrami ne samo da uravnotežamo energijske
tokove v telesu, marveč tudi v .sebi ustvarjamo tako energijsko ravnotežje,
ki omogoča, da iz okolja srkamo več dohrodejne energije in se tudi tako
krepimo. Ali to tudi pomeni, da lahko s katero mudro najprej pritegnemo
vase iz okolja več energije, nato pa jo nsmerirno vanj tako, da bi drugim
škodovali, jim vsiljevali svojo voljo in podobno?
So tudi take mudre, ampak v knjigi boste zaman iskali katero izmed njih.
V njej sem zbrala samo tiste, ki rabijo dobrim namenom.
Je morebiti nacistični pozdrav z dvignjeno desnico iz druge svetovne
vojne zgled za mudro s slabimi nameni, ki zmore manipulirati z množicami?
Ne bi mogla reči, da je bil nacistični pozdrav nekakšna mogočna mudra,
ki je usmerjala miselnost ljudi, čeprav je ta gib vseeno zanimivo razčleniti
s stališča mudra joge. Nacizem je bil splet različnih prvin, s katerimi
so nacisti namerno usmerjali miselnost Ijudi, pozdrav je bil le ena izmed
njih. Zanimivo je, da je bila pri nacističnem pozdravu dlan usmerjena
navzdol, k tlom. Ko se želimo z mudro povezati z bogom, dlan obrnemo navzgor,
k nebu. Z dlanjo, obrnjeno navzdol, ponazarjamo povezanost z bogovi zemlje,
ki pa se nagibajo k uničevanju in nasilju. Ne glede na to pa nobena mudra
ne more povzročiti vojne ali česa podobnega, lahko le okrepi prizadevanje
ljudi za odpravljanje sporov z nasiljem.
Mar lahko iz drže rok, denimo politikov, med govorom razberete, kakšne
namene imajo, ali res mislijo tako, kakor govorijo in podobno?
Roke ne lažejo. Z držo rok nezavedno izražamo sebe, svoja čustva in svoje
misli. Če kdo sedi s prekrižanimi rokami, izraža nezaupanje in strah.
S tako držo se "zapira pred svetom" in "varuje" pred
nevarnostmi, ki morda prežijo nanj. Nekdo med govorjenjem vselej žuga
s kazalcem, ki pripada Jupitru, ter ponazarja znanje in modrost. Clovek,
ki pogosto žuga, želi biti spoštovana avtoriteta, rad postavlja pravila,
po katerih naj bi se drugi ravnali. Dvignjen kazalec, recimo, opozarja:
Pazi, kar bom povedal, je zelo pomembno. Z usmerjenim kazalcem kažemo
na reči, ljudi: če z dvignjenim kazalcem nihamo sem ter tja, povemo, da
se s čim ne strinjamo, itn. Kadilci, tudi ko ne kadijo, imajo zelo nemirne
roke. Venomer se z nečim igrajo, vzamejo v roke pisalo in podobno. Zelo
zanimivo je opazovati, kako kdo drži roke.
Torej sobesedniki pred vami roke navadno skrivajo?
Ne, čeprav je res, da postanejo rahlo vznemirjeni, ko jim povem, kako
pomenljiva je drža rok, in kar ne vedo, kaj bi z njimi počeli.
Si lahko okrepimo zbranost že samo z držo rok?
Seveda. To počnemo navadno ljudje spontano, intuitivno, ne da bi se tega
zavedali. Ko se želimo zbrati, sklenemo roki tako, da se blazinice prstov
dotikajo, vrh palca leve roke z vrhom palca desne, vrh kazalca leve roke
z vrhom kazalca desne itn. Ko kakor koli uravnoteženo sklenemo levo in
desno roko, denimo kakor pri molitvi, ali da sklenemo dlani in prepletemo
prste, povzročimo v sebi umirjanje, uravnotežanje energij. Prednost muder,
kakor sem že omenila, je prav ta, da jih lahko naredite kjer koli in kadar
koli. Ko ste utrujeni, izčrpani, lahko v to, kar prav tedaj počnete, včlenite
vsaj držo rok, kakršna je značilna za mudro premagovanja izčrpanosti,
tudi med poslušanjem dolgega predavanja. Sredi utrujajočega poslovnega
srečanja lahko naredite mudro neutrudnosti, ne da bi to sploh kdo opazil.
Ali mudro jasnega govora, preden stopite za govorniški oder. Ko se pogovarjate
s šefom, lahko naredite mudro za okrepitev samozavesti.
Bi dejali, da so spontane mudre, .s katerinai si izboljšujemo počutje
- ko smo hudo žalostni, denimo, položimo dlani na prsi, podobno kakor
pri mudri za pomoč v težavnih okoliščinah; ko sl želimo vliti moč in pogum,
dvignemo v pest stisnjeni roki, ki sta značilni za mudro premagovanja
težav, idr. - izraz modrosti telesa, ki drugače kakor razum ve, kaj rnu
koristi, ali pa so morebiti spomin na nekdanjo utelesitev, inkarnacijo
v Indiji, ko smo se urili v mudrah?
Na to vprašanje je težko odgovoriti. Ko smo sproščeni, nam telo samo,
skladno s svojo modrostjo in z nenehnim, naravnim prizadevanjem po energijskem
ravnotežju narekuje držo rok, nekakšne mudre, ki nam koristijo. Ko se
sprostimo, nam sploh ni treba misliti, kam naj položimo roke; te kar same
zdrsnejo tja, kjer naj bi bile, da pridobimo in utrdimo energijsko ravnotežje.
Telo zmeraj želi, da bi mu bilo dobro. Če mu je slabo, nam z intuicijo
sporoči, kaj naj naredimo, da mu bo bolje.
Na drugi strani pa je lahko mudra, ki jo večkrat naredimo, ne da bi sploh
vedeli, da smo jo naredili, spomin na znanje, ki smo ga nekoč že imeli,
morda v prejšnjih inkarnacijah.
Ni jim treba nameniti pol ure, zadostujejo že tri minute. Morda potrebujete
minuto, da se pripravite na mudro, potem tri minute vztrajate v njej,
nato pa se še minuto po njej sproščate. Če vsako jutro delate hatha jogo
ali uporabljate kako drugo metodo za krepitev ubranosti telesa, uma in
duše, lahko mudre naredite po njej, jih uvrstite v rutino dne, če želite.
Mudre je laže delati zjutraj ali zvečer, ker se tedaj najlaže zberemo,
a to ne pomeni, da jih morate delati samo tedaj. Lahko jih vadite kjer
koli in kadar koli. Če želite, jih boste naredili samo občasno, po potrebi.
Na dan lahko naredite tudi več muder, odvisno od tega, kako se počutite
in kaj želite doseči. Začnite s tremi minutami vadbe muder na dan, potem
ko se okrepite, lahko vadbo podaljšate na enajst, pozneje pa na enaitrideset
minut na dan. Kdaj, kako pogosto in kako dolgo naj bi delali mudre, je
odvisno od človeka, od njegovega počutja. Podobno kakor je za nekoga dobro,
da je vegetarijanec, za drugega pa ne. Sproti, glede na počutje, presodite,
kaj vam najbolj koristi. Ne smete namreč pozabiti, da je vsak sebi najboljši
učitelj. Vsak že ima v sebi odgovore na vsa vprašanja, ki se mu postavljajo,
samo umiriti in sprostiti se mora, da jih bo slišal. Ne potrebujemo strogega
učitelja, ki bo bedel nad nami in nam ukazoval, zdaj naredi to, potem
nekaj drugega. Ne rabimo učitelja, od katerega bi bili odvisni. Intuicija
nam lahko tudi prišepne, katero mudro naj kdaj naredimo.
Tudi posamične prvine, ki so temelji muder - pokončna, vzravnana drža,
sproščeno, enakomerno in globoko dihanje, drže rok - ki jih vpletemo v
vsakdanje življenje, nam lahko koristijo. Vzemimo za zgled, da imate navado
zadrževati dih ali dihati nesproščeno. Ves dan, ne samo tedaj, ko delate
mudro, skušajte biti čim pozornejši na dihanje in dihati sproščeno, zlasti
ko ste žalostni ali jezni. Umirite se in globoko dihajte. Podobno velja
za pokončno, kraljevsko držo. Že sama drža nas navdaja z odprtostjo, močjo,
da se spoprimemo z različnimi izzivi.
Lahko delamo mudre tudi, ko smo prehlajeni, ko imamo eno ali obe
nosnici zamašeni?
Zmeraj je dobro, da si pred vadbo muder temeljito očistite nos. Čiste
dihalne poti namreč okrepijo blagodejnost dihanja. Če ne morete drugače,
lahko med mudrami dihate tudi samo skozi usta, vendar le pri mudrah, ki
ne zahtevajo kratkega ognjenega diha, marveč mirno, dolgo poglobljeno
dihanje.
Svetujete, da naj bi med mudrami krepko vdihnili in izdihnili skozi
nos. Profesorji športne vzgoje pa učijo, naj bi med telesno vadbo vdihnili
skozi nos, izdihnili pa skozi usrta. Ali tako dihanje po vašern mnenju
ni dobro?
Lažje je, če vdihnete skozi nos, izdihnete pa skozi usta. Med naporno
telesno vadbo je torej boljše, da dihate tako, ker vam je lažje. Med mudrami
želimo dihati krepko, tako da bodo mudre čim učinkovitejše, če pa želimo
to doseči, je boljše, da vdihnemo in izdihnemo skozi nos. Ko na seminarjih
učim, kakšno je močno, krepko dihanje, slušateljem z več vajami, korak
za korakom, pomagam, da bi se ga naučili. Najprej globoko vdihnejo skozi
nos, nato pa krepko izdihnejo skozi usta in ob tem rečejo aaaa. Pri naslednji
vaji pri izdihu odvzamejo glas, torej globoko vdihnejo skozi nos, nato
pa krepko izdihnejo skozi usta, kakor da bi hoteli reči aaa, vendar tega
ne storijo. Šele potem se učijo globoko vdihniti in kakor prej skozi usta,
tudi krepko in temeljito izdihniti skozi nos.
Na notranje strani platnic knjige Zdravilna mudra ste uvrstili vrsto
sličic, ki vas prikazujejo v različnih telesnih držah. Zdi se, da sestavljajo
nekakšen ples. Bi lahko pojasnili, kaj ponazarjajo te slike?
To je joga ples. Različne jogijske drže teles so povezane v ples. To je
tudi moje darilo slovenskim bralcem knjige, v ameriški izdaji, izšla bo
januarja, tega plesa ni. Vsak ples je častitev višjih moči, pritegnitev
božanskih sil vase. Pomeni povezovanje z vesoljem in harmonijo, ki vlada
v njem, ter ustvariti vse to tudi v sebi. Predvidoma pozno spomladi bo
izšel video tudi v slovenščini, v njem bom strnila mudre in joga ples.
Zdravilne mudre
Mudra joga, ki jo opisuje Sabrirta Me.ško v knjižnem prvencu Zdravilna
mudra, je starodavna vzhodnjaška urnetnost, ki so.jo doslej obvladovali
le redki. Znanje o usmerjanju energijskih tokov v tele.su z gibi rok se.je
namreč zaradi nedozorelosti časa .skrbno varovalo in je prehajalo največkrat
sarno od učitelja k učencu, nikoli pa ni bilo dano na voljo .širšemu krogu
ljudi. Sabrini je rnudra jogo prenesel jogi Bhajan, menda edini mojster
bele tantra joge na svetu, in ji naložil, naj to starodavno znanje približa
zahodnjakom, saj je menil, da.je pravi čas za to.
Slovenski knjižni molji lahko knjigo, v kateri je Sabrina strnila bogato
znanje in izkušnje o mudrah, prebiramo prvi - v angleščini bo namreč izšla
šele januarja 2000.
V bogato ilustriranem priročniku boste našli domala vse podatke, ki jih
potrebujete, da bi .si z mudrami okrepili telo, um in dušo. V njern boste
našli natančna, preprosta in jasna navodila v sliki in besedi za 52 različnih
muder, denimo za mudro mladosti, dolgoživosti, mudro potrpežljivosti,
bistrega uma in sočutja ter za mudre, ki krepijo ljubezen, srečo, zaupanje
in zadnvoljstvo. Priročnik prinaša tudi pregled zgodovine muder, pojasnilo,
kako deluje človek kot energijsko bitje, kako naj bi mantrali, meditirali
in še matrsikaj.
0d plesalke do joginje
Lahko bi dejali, da je Sabrina Meško začela prvo kariero kot deklica.
Pri treh letih se je namreč začela učiti baleta, kot najstnica pa je bila
sprejeta v poklicno plesno skupino. Med okrevanjem po poškodbi hrbtenice
je odkrila Ijubezen do joge; z njo je povezana njena druga kariera, ali
bolje, življenjska naloga, ki jo z veseljem izpolnjuje.
Modrost joge so ji razgrinjali številni guruji; v New Yorku se je srečala
z indijskim mojstrom joge gurujem Mayem, opravila je štiriletni študij
naukov svetovno uveljavljenega mojstra Paramhansa Joganande in se naučila
krija joge. Z odliko je končala Yoga College of India in postala diplomirana
jogijska terapevtka. Znanje zdravilnih tehnik dihanja je poglabljala pri
mojstru Sri Sri Ravi Sankarju. Ima diplomo zaznavnega načina zdravljenja,
magisterij holističnih znanosti in doktorat iz starodavnega in sodobnega
zdravljenja. Mudra joge seje učila pri mojstru bele tantra joge Jogiju
Bhajani.
Ksenija Kvas; AURA - JANUAR - FEBRUAR 2000
|